Gå til innhold

1981 BMW 320/6 - E21 - Restaurer og få på veien prosjekt


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Med tanke på hvor mange timer av mitt liv som jeg på 90-tallet brukte på rustsveis av E21, så syns jeg du er optimist som ønsker at noen vil komme å hjelpe deg med rustsveising. Du må nok betale noen for å gjøre det, og i den sammenheng er det kanskje bedre å kjøpe deg et apparat. Da sveiser du selv, og har apparatet selv til odel og eige etter jobben er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, såg det. Men med den mengden rust vi allerede ser (+ alt det du ennå ikke har sett...) så må du nok ut med en bra sum til en rustsveiser. Og hvis du føler deg kompetent nok til å sveise selv, da mener jeg at det er like greit å kjøpe deg et apparat. Så har du et sveiseapparat når jobben er gjort også. For innleigd hjelp vil bli dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mig-apparat kan sikkert fås kjøpt fra et par-tre tusen kroner. Men det er et apparat som jeg selv ALDRI hadde kjøpt - selv ikke i nøden nesten. Du bør nok passere en 6-8 lapper for et greit nok apparat.

Anbefaler deg å kjøpe en auto-dim maske hvis du først handler apparat. Jeg har aldri angret en krone på den maska jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett ok kempi migger apparat koster en 4500 ca,også prøver du å få til en deal med speedglas maske i tillegg.

Da er du i gang..

+leia av gassflaske

+fylling av gassflaske

+sveisetråd

+deler til slangepakke(kontaktrør,gasshylse,strømpe etc.)

Da har du det du trenger.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har enda en pm :P

--

On topic.

Har enda ikke skjedd så mye. Kromatiserte grillen (den kanten som går rundt blinklyset øverst og nederst på grillen. Hele den kanten).

Sier ikke at det ble fint, men jeg hadde tross alt lite å gjøre.

Nytt dashbord kommer i posten om noen dager. Svart og uten hull etter handsfree. Forhåpentligvis ikke sprekkete og falma heller.

Har hørt rundt om ang. diffsperre. De fra 2002 passer, men jeg må skifte drivknuter til 02 drivknuter iflg. en svenske jeg snakket med.

Jeg får stadig mailer fra folk som har fått videresendt mailer ang. interiøret. Har også sendt en mail til et firma som lager (vever regner jeg med) stoff, men har ikke fått noe svar fra dem enda.

Bunnpakningen lekker tror jeg, så den må skiftes.

Noen som vet om det er mye slit å bytte til 323i motor?

Eller evt. M20B25 ?

Trenger også sånn konsoller (braketter eller whatever) til recaro setene.

Skal prøve å mekke sammen noe selv fra originalskinnene, for det skulle visst gå ann på en måte. Men det er mye greiere å ha jobben gjort å bare skru på.

Skal skifte solskjermene til E36 typen med store speil (kanskje jeg bare amputerer speilet fra E36 solskjermene å over i de originale).

Noen som vet om E21 kom med svart taktrekk forresten? Mitt er visst brungult, ex-hvitt.

Har lagt ut etterlysninger etter ATS Classic felger, så om noen kjenner til noen som har.

Servo hadde heller ikke vært dumt.

Takk til alle som har svart så langt. Det stopper ikke helt opp her nå selv om det virker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i den blå-lilla saken på bildet over er det montert en 2,5 omb til 2,7i.

hadde ikke så mye problemer med skifte. noe var det.

Fant ikke rett mellomaksling men sveisa bare nye fester lengere bak og har ikke hatt nå problemer med den.

skifta om fra 4 til 5 trins gir, der va braketten under som du skrur fast gkassa med, ikke rett men har hørt at de ska finnes org fra 323 som passe.

Putta bateri baki. noe lodding av ledningsnett og div i motorom så starta den uten problemer.

Utvekslinga ble litt snedig men går som en rakett 8)

JUST GOT TO LOVE IT :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en M20B25 nå. Må ha 323i understell da også? (jada, regner med det) men blir det ikke litt "svakt"? Er jo tross alt en større motor som skal i, med med hk, som gjør at bilen går fortere og trenger mer bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får muligens 2 stk 320 delebiler om ikke så lenge. Regner med den ene skal være noe banebil opplegg. Har litt lyst til det ihvertfall.

Den andre skal ribbes for deler jeg trenger også selges for ca 1500 om noen i det hele tatt vil ha den. Har ikke lyst til å sende en E21 på hoggern egentlig.

Hadde fått litt dårlig samvittighet tror jeg :P Som om jeg hadde drept noen eller noe.

Det er 2 323i delebiler i sverige, men ingen av dem kan kjøres og jeg kjenner ingen som har lappen for bilhenger...

Får nok kjøpe del for del en eller annen plass. ser ut som at det er det som skal skje nå ihvertfall.. OM jeg får tak i 325i motoren.

Har også funnet en motor fra en 85 525i. Passer denne?

Regner nesten med det er M20, men er ikke sikker.

Den er det sprekk i bunnpanna på.

Ligger på osbildeler.no under brukt!

EDIT:

Mulig å få det godkjent hos biltilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...