Gå til innhold

1981 BMW 320/6 - E21 - Restaurer og få på veien prosjekt


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bmw har en flott mørk grå farge,delfingrå metallic...med litt grønn skjær i den da,men hadde en e30 med den fargen,og kromlister,og det passet veldig bra!

Har bestemt meg for farge.

Stratosblau Metallic blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en m30 hvis det er en e28 dessverre. Få tak på deg en 325i m20 uansett årgang så kan du kjøpe innsprut av meg med alt ferdig koplet til e21.

Hehe, du har alt du :P

Den jeg så hadde visst 201 hk..

Hvordan blir det med godkjenning med 323i understell og M20B25 motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig tror jeg,det må du ta med de-men tror nok det er B6 understell og bremser som gjelder da. 323i bremsene etc er godkjent til 143hk bare.

B6 har 218.

Det er evt C1 da,men den tror jeg har 170 en plass.

Selve bremsene bak TROR jeg er lik på B6.

Skivene er forskjell foran,og begge stab stag + drivlinje er forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan ikke ta bremser fra en annen bmw modell som kanskje er litt lettere å få tak i?

Må jeg ha papirer fra bmw?

Tenkte å snakke med biltilsynet, men blir aldri satt over til dem i stavanger. Når jeg sender mail så får jeg bare tilbake: "Hva er postadressen din?" ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på noen forum at for ombyggning så har folk fått papirer fra produsenten. Er det noe jeg må ha? Sånna t jeg må f.eks gå til bavaria å prøve å få sneket til meg noen papirer som sier at det er godkjent når det og det er komt på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt det om BMWnorge.

En kompis av meg som sier jeg skal kjøpe motoren fra 635csi som er på osbildeler sine sider. "De merker jo ikke deeeet på biltilsynet. Du sier bare du har bygd om til innsprøytning".

Hva skjer om jeg blir stoppa med 2.5literen? Blir det masse bot og sånn?

Er det ikke gratis (har hørt) å føre inn ny effekt i vognkortet på gamle biler?

fra før 96 eller noe. Må jo selvfølgelig betale biltilsynetavgifta, men uansett.

Tror jeg skal sende dem en mail på mandag og spørre.

Hva skal jeg skrive ca?

Har ikke så stor innsikt ang. motorer osv, så det hadde vært fint med litt hjelp 8) Tusen takk for hjelpen så langt ihvertfall.

Og hvilke biler ble levert originalt med effekt over 200hk som jeg evt. da kan ta bremser osv ifra?

Takk igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt det om BMWnorge.

En kompis av meg som sier jeg skal kjøpe motoren fra 635csi som er på osbildeler sine sider. "De merker jo ikke deeeet på biltilsynet. Du sier bare du har bygd om til innsprøytning".

Hva skjer om jeg blir stoppa med 2.5literen? Blir det masse bot og sånn?

Er det ikke gratis (har hørt) å føre inn ny effekt i vognkortet på gamle biler?

fra før 96 eller noe. Må jo selvfølgelig betale biltilsynetavgifta, men uansett.

Tror jeg skal sende dem en mail på mandag og spørre.

Hva skal jeg skrive ca?

Har ikke så stor innsikt ang. motorer osv, så det hadde vært fint med litt hjelp 8) Tusen takk for hjelpen så langt ihvertfall.

Og hvilke biler ble levert originalt med effekt over 200hk som jeg evt. da kan ta bremser osv ifra?

Takk igjen :D

Sa jo det.

Alpina B6 har 218hk.

Da trenger du bremsene,stabstagene,diffen med kjøleribber samt traversforingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingenting som er umulig 8)

Hvorfor ikke sende inn ei forhandsgodkjenning til biltilsynet på det du har lyst og bruke? da får du no svar på om de godtar det og etterhvert papirer på bremsinga.. bli spennende og følge med på prosjekte ditt, har jo 323 min som er sideprosjekte mitt så alle tips ang E21 er toppers :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo det.

Alpina B6 har 218hk.

Da trenger du bremsene,stabstagene,diffen med kjøleribber samt traversforingene.

Tenkte andre biler. For det er vel ikke det letteste å få tak i Alpina B6 deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en smule forvirra nå.

Kan jeg ha 323i understell og Alpina stabstag(?) og bremser?

Eller må jeg ha hele Alpina understellet?

EDIT: Ok, så det nå :P hehe..

2 poster opp eller noe :lol:

EDIT2: Kan jeg ha Hartge H3 stabstag istedenfor? Hartge H3en hadde vel bare 180 hk ja så jeg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...