Gå til innhold

mye arbeid å flytte batteriet i en e34?


Nino
 Share

Anbefalte innlegg

noen her som har gjort dette?

vil flytte batteriet mitt ifra motorrommet til under baksetet på min e34. det er jo en del e34 som blir levert med dette.. så da kan det vel egentlig ikke være så veldig stor operasjon?

om det er noen her som har hatt samme tanke, eller gjennomført dette så så setter jeg stor pris på innspill, råd og forklaringer.

på forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så ille. Du må trekke hovedkabel fra baksetet og frem ihvertfall. Jeg skal gjøre det på min også, og har den kabelen liggende klar (kraftig jævel) fra en annen 535. Så du kan jo finne en vraka bil med batteriet bak og ta kablingen fra den.. Så trengst en eller annen festanordning under baksetet i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som har gjort dette?

vil flytte batteriet mitt ifra motorrommet til under baksetet på min e34. det er jo en del e34 som blir levert med dette.. så da kan det vel egentlig ikke være så veldig stor operasjon?

om det er noen her som har hatt samme tanke, eller gjennomført dette så så setter jeg stor pris på innspill, råd og forklaringer.

på forhånd takk :D

Kabelen ligger faktisk klar hos meg..(under høyre baksete)

Kan jeg kople på et ekstra batteri da? eller vil det bli 24v? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jarli:

det kommer annpå åssen du kobler:

om du kobler

minus ---- minus

pluss ---- pluss

så får du dobbel økelse i volt.

om du kobler

minus ---- pluss ---- minus ---- pluss får du dobbling av ampertimer.

så sant ikke det ene batteriet ditt er dårligere en det andre. da går det kun ut 12v iom att det dårligste vil sluke volt av det beste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så ille. Du må trekke hovedkabel fra baksetet og frem ihvertfall. Jeg skal gjøre det på min også, og har den kabelen liggende klar (kraftig jævel) fra en annen 535. Så du kan jo finne en vraka bil med batteriet bak og ta kablingen fra den.. Så trengst en eller annen festanordning under baksetet i tillegg..

takk Gunnar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jarli:

det kommer annpå åssen du kobler:

om du kobler

minus ---- minus

pluss ---- pluss

så får du dobbel økelse i volt.

om du kobler

minus ---- pluss ---- minus ---- pluss får du dobbling av ampertimer.

så sant ikke det ene batteriet ditt er dårligere en det andre. da går det kun ut 12v iom att det dårligste vil sluke volt av det beste :D

Eller bare kalle det serie og parallellkobling slik at vi skjønner det :)

Serie: Dobbel spenning

Parallell: Dobbel strømstyrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jarli:

det kommer annpå åssen du kobler:

om du kobler

minus ---- minus

pluss ---- pluss

så får du dobbel økelse i volt.

om du kobler

minus ---- pluss ---- minus ---- pluss får du dobbling av ampertimer.

så sant ikke det ene batteriet ditt er dårligere en det andre. da går det kun ut 12v iom att det dårligste vil sluke volt av det beste :D

Dette blir helt feil!! minus - minus/ pluss - pluss blir økning av ampertimer. pluss - minus - pluss - minus blir økning av volten. Det har ingenting å si om det ene batteriet er dårligere enn det andre. 12v + 12v = 24v Punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aahh.. var det jeg mente jeg også. men han som satt ved siden av meg ved dataen mente på død og liv att det var slik jeg til slutt skreiv. så turte ikke no anna enn å skrive det slik...

men takk. nå kan jeg gå og grisebanke adhd-Tor siden han tok feil. enda han var så jævla påståelig og mente det var slik :D

hæhæ.. har sikkert noe med att han eier en volvo240 eller no. de er jo ikke akkurat kjent for å ha no i mellom øra.. :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jarli:

det kommer annpå åssen du kobler:

om du kobler

minus ---- minus

pluss ---- pluss

så får du dobbel økelse i volt.

om du kobler

minus ---- pluss ---- minus ---- pluss får du dobbling av ampertimer.

så sant ikke det ene batteriet ditt er dårligere en det andre. da går det kun ut 12v iom att det dårligste vil sluke volt av det beste :D

Ja dette blir riv ruskende galt a vettu! da blir det 24 volt! får all del ikke gjør det på en bil da! hva dere enn finner på å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor vil du gjere dette?

Du kan jo løfte opp baksetet ditt å sjå om du har eit tomrom på høgre side, men eg trur det er ein helvetes jobb... Hos meg ligger det MASSE ledninger.. Kan ta bilde å legge ut viss du vil sjå!

Burde ikkje vere stor jobb nei. Berre å feste batteriet (reknar med dette ikkje er umogleg...er vel tillaga "plass" til det) og legge ein kabel fram til der batteriet no står, og skøyte saman kablane. Pass for all del på å bruke kraftig nok kabel, og få ein god skøyt, sidan det skal gå store straumar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...