Aracna Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Bare et lite spørsmål; hvordan justere tomgangen på e36 320 med m50 motor? Skulle ha justert den opp en liten anelse, for nå går den på ca 650 rpm eller noe, litt i det laveste laget, dessuten vibrer bilen på tomgang, men hvis jeg gir litt mere gass, forsvinner det.. det er snakk om kanskje 100 -150 rpm mere.. Takker for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Ja bilen skal vel bakke på 800-900o/min. Kanskje rense tomgangsregulatoren hvis den bakker ugjevnt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2006 Hmm.. det har jeg ikke tenkt på ... skal prøve det. Men er det noe styr å juster tomgangen på den hvis ikke det er tomgangsregulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 er vel ikke justerbar tomgang på disse motorene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Bare et lite spørsmål; hvordan justere tomgangen på e36 320 med m50 motor? Skulle ha justert den opp en liten anelse, for nå går den på ca 650 rpm eller noe, litt i det laveste laget, dessuten vibrer bilen på tomgang, men hvis jeg gir litt mere gass, forsvinner det.. det er snakk om kanskje 100 -150 rpm mere..Takker for tips! Det står i autodata: Tomgangen skal være 700 pluss/minus 40 rpm. Den er ikke justerbar. Rekkefølgen for feilsøking ved for høyt/lavt turtall er som følger: -Tomgangskontrollventil (renses / erstattes) -Inntakstemperaturføler -Motortemperaturføler (ved 20 grader skal motstand være 2200 - 2700 ohm, ved 80 grader skal det være 300 - 360 ohm. Måles mellom punkt 44 og 78 i kontakten til ECU) -Gasspjeldstillingsføler (ved spjeld fullt åpen skal det være 4050 ohm, ved stengt skal det være 1190 ohm. Måles mellom punkt 44 og 73 i kontakten til ECU) -Elektrisk kontrollmodul (ECU) Håper det er til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanos Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 Hva er det man skal måle på når man ikke har noe ledning ut i fra nr.78??? Og hvor sitter Motortemperaturfølern?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vanos Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå