Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta noe rust på eine døra mi. Det eg lurer på er hva som er den beste "oppskriften" når en skal ta på ny lakk. Holder det med å spraye Zink på den blanke overflaten, for å så lakke over der igjen? Eller må en bruke primer mellom også?

Har ikke lyst at det skal begynne å ruste igjen :cry:

Takker for svar.

Skrevet

Er redd for at rusten eter seg ut igjen ja :( Men vil holde den lengst mulig unna iallefall. Så visst noen har erfaring med produkter som er gode på dette området, så er det berre å komme me det!

Skrevet

Ta ein kniv og skrap vekk lakken der det er rust og så har du på tectyl til sommaren.. Og så teke du det derfra..

Det er eit anna stoff en tectyl som skal "ete" opp rusten, men hoksa ikkje kva det heitte... Men det skal funke ganske bra ifølge folk som har prøvd det!

Lakkeringen har eg 0 peiling på :-(

Skrevet

Tectyl gjør det verre hvis det er det eneste som blir gjort,bare så det er sagt.

Forskjell på å fjerne rust og skjule :wink:

Skrevet

Hehe.. Sant det.. Men det skal vere eit eller anna stoff som "ete" opp rusten. Men det er litt surt vist det er gjennomgående rust da :-(

Men det finne du fort ut :D

Skrevet

Sandblås og du er langt på vei,er en ruststopper en får kjøpt på bensinstasjon som er jævli bra,ser ut som en liten kanne og er svindyr.

Men det MÅ ha rust for å reagere,virker meget bra som en MIDLERTIDIG løsning fram til videre bearbeiding.Har brukt det selv og det ble bra.

Skrevet

Hehe.. Du tenke på det den spray tingen du ;-) Har noko tectyl liggande som eg smurte utover bilen forgje helg, og det ser ut til å skjule rusten litt.. Gler meg til eg skal få min lakkert til sommaren ;-)

Skrevet

Sandblås, så bruker du "Ferrobit" en syre du får kjøpt på malerforretning, den er knall. følg anvisningen på flasken, så sinker du og sparkler/lakkerer etterpå. men husk at sparkel suger til seg vann som en svamp. og at sparkelen herder over lang tid, så ville latt bilen stått tørt en uke for så å finsparkle igjenn.

Skrevet

Å faen..

Det er IKKE 565 rustløser på boks jeg mener altså!!!!!!

Skjønte nå at det kunne missfortåes!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...