///MoePower Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 For å følge prosjektet mitt følg med på denne linken: http://gatebilforum.diskusjonsforum.no/ ... 9.html#199 Dette prosjektet omhandler Lettmotorsykkelen min for de som måtte være intressert i å kikke litt på det Målet med prosjektet er: *Få den skinnende blank, ripefri og skade/bulkfri. *Få lakket den i litt uorginale men penere fargekombinasjoner. *Få den litt lettere "stylet". *Forsøke å holde mest mulig custom look. * og sist men ikke minst: gjøre ALT selv! noe som jeg og har gjort Dette er et GJENNOMFØRT prosjekt!! Og på toppen av det hele er jeg "bare" 15 år gammel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Så veldig bra ut, ser ut som du gjør grundig arbeid. Artig å følge med på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Kult.. Gleder meg til å sjå når den er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2006 Ja hvis du gleder deg til å se den ferdig, så er det nok ikke lenge før den tid kommer! Snart kan jeg hente ut skilt! Fikk foresten gjort ferdig motoren i dag, å hellte på ny olje, trillte den utenfor garagen og den startet på første forsøket etter 3-4 måneder i småbiter! Og DET er ikke dårlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2006 Tenkte jeg skulle gjøre det litt enklere for dere å kikke litt innom her for de få som måtte være intressert, så jeg slenger like gjerne bare inn alle bildene fra prosjekttråden her jeg! Her kommer bildene! Hold dere fast da det er ganske mange på en og samme gangen..... FØRBILDER: PROSJEKTET: Etter 2-3 timers mekking. Etter enda 1 times mekking Bremsetrommel bake ferdig lakkert. Forgasser satt sammen og justert etter grundig rengjøring. Forhjulet.. Har farget skriften og boltene til bremseskiven gull, gjenstår polering av chromen. Har ikke gjort så mye med frontlykten annet enn å montere alugitter! Litt stasj.. Støtten ferdig lakkert! Pussing av ramme... (flere timers arbeid!) Rammen ferdig grunnet. Her har rammen fått den lakkfargen den skal ha, så nå gjennstår bare noen ekstra lag klarlakk for ytterligere glans! Den ble ikke lakkert der den står på bildet foresten.. den hang i garagen da jeg lakkerte den, og så ble den senere satt inn der den står på bildet for å få stå i fred mens lakken herdet. Motoren.. Motoren delvis "demontert" og nesten klar for lakkering! Motoren delvis "demontert" fra andre siden. Nye hjullager bake, de fremre ble byttet kort tid før restaureringen. nå begynner det å ligne en lettsykkel! Hadde rotet bort det gamle festet som er til å feste frontlykten med i nedkant for at den ikke skal klirre/vibrere samt at den skal sitte fast, så jeg laget en helt ny og likens en i dag av aluminium som jeg kuttet og banket til før jeg lakkerte den Ble faktisk meget bra!! (beklager dårlig bilde) ALT som er på styret har jeg lakkert, og på bildet ser du resultatet!! Har som de ser satt på styret/speedoen og alt som skal være på styret og fremmover Som dere ser så er bakdemperne også på plass nå Pakken jeg fikk i posten Klart jeg måtte se om powerfilteret passet! GAMLE BLINKERE!! (Disse er de orginale.. se hvor stygge og store de er.. ) NYE CARBONBLINKERE!! Se så tøff den ble nå Fotgjengerne står ikke lengre i fare for å bli truffet av blinkersene! Toppen er her lakkert i sølv, og sylindern i sort Ble jo pent gitt! og jeg som hadde gruet meg til å gå i gang med motoren! 3 av de ca 5 dekslene på motoren ferdiglakkerte Motoren er nå ferdig lakkert, så på bildet står den klar til å flytte inn i ramma Klart den må fotorgraferes fra alle vinkler! Enda ett bilde hehe.. På disse to bildene er motoren kommet på plass, og den har vært en liten tur utenfor garagen for å se om jeg fikk start ¨på den! OG DEN STARTET LETT!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 haha.. Konge sykkel!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 28, 2006 Share Skrevet Februar 28, 2006 blir berre bedre og bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2006 I dag har jeg tatt dens første prøvetur ( ) etter at jeg satte den sammen, og har justert clutch, tomgangsturtallet og kjedet på den, så nå funker den bedre enn den gjorde for 3 måneder siden! Måtte jo bare ta noen bilder av den ute i sola når jeg først var ute å testet den på snøen Dagens bilder: Jeg selv er kjempefornøyd med den og har ikke lyst til å selge den noensinne nå!! Men er redd jeg nesten må gjøre det om 2-3 år når jeg har lappen til bil.. Men kanskje hvis økonomien ikke er så dårlig at jeg beholder den i mange, mange år til fremmover! I allefall så vil jeg nok ha den selv og bruke den i sikkert 2 år til jeg får billappen om ikke lengre! Adminedit: Flyttet til Annet. Prosjekter er reservert BMW only.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2006 Adminedit: Flyttet til Annet. Prosjekter er reservert BMW only.. Hehe, ja skjønner Jeg skal respektere det! Skvatt bare litt med det samme jeg oppdaget at tråden ikke var der! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå