Sigbjørn Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Hei..! Jeg lurer på om det er galvanisert karroseri på min 92 mod e36 325??
Arimanni Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Ja... Det er det nok.. Ikkje så mykje øverst vist du skjønner.. Dei tynna ut laga til lengre dei kjem oppover.. Men tysk galv er ikkje så forbanna bra kvalitet på...
Sigbjørn Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Skrevet Februar 9, 2006 Ja... Det er det nok.. Ikkje så mykje øverst vist du skjønner.. Dei tynna ut laga til lengre dei kjem oppover.. Men tysk galv er ikkje så forbanna bra kvalitet på... Ja skjønner.. Hadde en audi 90 før jeg kjøpte bimmer`n å den var det galvanisert karrosseri på å den syns jeg var veldig bra karroseri på ja.. Er jo tysk den å, men er ikke sikkert bmw har like bra karros..som audi nei?!
Arimanni Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Eg personleg har dårleg erfaring med tysk galv... Men for all del, det er betre enn ENGELSK! hehe...
Bøen Skrevet Februar 10, 2006 Skrevet Februar 10, 2006 Nei E36 i 92 har ikke galva karosseri. Ikke en sinkflekk på den jeg holder på med.
Kim S Skrevet Februar 10, 2006 Skrevet Februar 10, 2006 Mulig jeg er helt "borte" nå......... Tror ingen Bmw er galvaniserte! Virker ihvertfall ikke slik. Eks: ta en 10 år gammel Audi som er galvaniset og dårlig vedlikeholdt, les: vask! og en 10 år gammel, dårlig vedlikeholdt Bmw.....................ingen tvil; Bmw´n har mer rust/antydning til rust, enn Audi´n.
Arimanni Skrevet Februar 10, 2006 Skrevet Februar 10, 2006 Etter det eg har høyrt, skal bmw ha galv karoseriet sinn til "ein viss grad". Men kor mykje det er, kan jo det vere tvil om...
Gunnar Skrevet Februar 11, 2006 Skrevet Februar 11, 2006 Mener alle BMWer fra '88 og utover er delgalvaniserte. E34 ruster ihvertfall utrolig lite. Mulig det ikke er gjort like grundig på E36, det er jo tross alt en mye billigere bil i utgangspunktet. E90 er faktisk helgalvanisert, og jeg tror BMW har økt rustgarantien til 12 år, ihvertfall i USA.
Sigbjørn Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Skrevet Februar 11, 2006 Noen jeg kjenner har en 318is ifra 93 eller94 å den var det en bulk på panseret på slik at lakken hadde spruket og det var "fleret" av en bit av lakken.. Det er nå kjørt sikkert slik i et år nå å bulken å lakkskaden ser akkurat ut at det kunne skjedd idag, ingen tegn til rust eller lignende.. Vesst det ikke er noe slags form for galvanisering så tror jeg det har kommet veldig mye overflate rust på et år!!
Gunnar Skrevet Februar 11, 2006 Skrevet Februar 11, 2006 Uten noen form for behandling hadde det rustet umiddelbart. Faktisk nesten rart at det ikke har rustet uansett, får man en skade så blir som regel overflaten også skadet. Går det rett inn til metallet da ruster det så godt som med en gang..
Lien Skrevet Februar 11, 2006 Skrevet Februar 11, 2006 Noen jeg kjenner har en 318is ifra 93 eller94 å den var det en bulk på panseret på slik at lakken hadde spruket og det var "fleret" av en bit av lakken.. Det er nå kjørt sikkert slik i et år nå å bulken å lakkskaden ser akkurat ut at det kunne skjedd idag, ingen tegn til rust eller lignende.. Vesst det ikke er noe slags form for galvanisering så tror jeg det har kommet veldig mye overflate rust på et år!! Ja dette var litt rart egentlig. Selv om bilen er galvanisert så vil du ved bulker bryte galvaniseringa slik at rust vil forekomme!
Hylland Skrevet Februar 11, 2006 Skrevet Februar 11, 2006 Mor mi har ein Mazda 93modell 323 som vart bulka bak for minst 4 år sia, og den har ikkje rusta enda, men den er lite rust på alt i alt da! Bmw generelt ruste lite forhold til Audi faktisk. Alle Audieigarar seie jo at dei ikkje trenge å tectylbehandle bilen sin, for det er Audi... Har hatt inne ein del audiar og, og det ser jævli ut av og til. Dei nye Bmwane ruste lite, og det gjere stort sett Mercedes og, bortsett frå dempartårn osv framme! Hadde faktisk inne ein Nissan Sunny 83 modell UBEHANDLA, altså ikkje tectylbehandla. Han som vaska bilen fant ingenting rust og det gjorde ikkje sjefen, eller tectylbehandlaren eller dei 2 siste på verkstaden... HEILT UTRULEG!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå