mEhE Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 her er lyden jeg mener! : http://videos.streetfire.net/Player.asp ... rm=HKS&p=2 tror jeg har tatt opp tema`et før men kunne ikke finne igjen tråden.. så prøver igjen! føler aldri noen blir enige om dette hva som gjør at dumplyden blir som på videoklippet en ett vanlig puuusssj lyd!!? noen sier lyden kommer fra luftfilteret(trykk som slår tilbake igjenom filteret) og andre sier det kommer ann på hvilken type dumventil!! jeg mener det er pga høyt turbotrykk! men hva er egentlig fasiten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Kan vere noko med at dumpventilen er sekvensiell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 hks sin blow off valve (bov) er designet til og lage denne "chirrrpp" lyden, derav den spesielle lyden.. hvis du ser på subarus sine wrc biler så har de hks med den lyden.. så er avhengig av hvilken blow of valve du setter på! synes den er etere enn den vanlige pofff lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2006 for frysninger av ned over nakken av den lyden.. men har liksom aldri hørt en bil uten en del power under panseret med den lyden.. så derfor jeg lurte på om det faktisk er det høye trykkes som lager lyden.turboen har jo mer å slippe ut ved høyt trykk!!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 for frysninger av ned over nakken av den lyden.. ja ikkesant synes den type blov off er fetest" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 for frysninger av ned over nakken av den lyden..men har liksom aldri hørt en bil uten en del power under panseret med den lyden.. så derfor jeg lurte på om det faktisk er det høye trykkes som lager lyden.turboen har jo mer å slippe ut ved høyt trykk!!? Den lyden der hadde en venninde på sin selvbygde volvo 240 turbo.... Om hun hadde høyt trykk vet jeg ikke, men bilen rev ikke akkurat skinnet av pølsa, hvis du vet hva jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 stemmer nok at det er forskjellig fra ventil til ventil ja. kompis av meg har det på sin A6 stasjonsvogn og er Meget tøft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2006 Den lyden der hadde en venninde på sin selvbygde volvo 240 turbo.... Om hun hadde høyt trykk vet jeg ikke, men bilen rev ikke akkurat skinnet av pølsa, hvis du vet hva jeg mener... tror ikke jeg hadde fått samme frysningene om en volvo 240 kommer susene forbi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Den lyden der hadde en venninde på sin selvbygde volvo 240 turbo.... Om hun hadde høyt trykk vet jeg ikke, men bilen rev ikke akkurat skinnet av pølsa, hvis du vet hva jeg mener... Men var a fin nok til å rive skinnet av pølsa a? Men en slik Turbo XS RFL dump skal vel også lage en rå lyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2006 har også hørt mye om Turbo XS RFL "Real Fucking Loud" men gir den ikke fra seg et vanlig høyt PUUSSJ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Men var a fin nok til å rive skinnet av pølsa a? Nja... med et par øl-briller har det vel vært mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Hehe, lørdagsdame hører jeg.. Er fine å ha de også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Dette tror jeg er lyden av dumpventil som er innstilt litt for stramt. Derfor blir lyden hakkete. Trykket som bygges opp av turboen slippes ut, og i det samme fjæra i dump'en er sterkere enn trykket i intercooler, stenger dump'en. Men siden turboen fortsatt roterer med en vanvittig fart, så vil trykket bygge seg opp igjen, og dump'en må igjen åpne. Dette gjentar seg selv. Denne motoren har nok en hybrid- eller overdimensjonert turbo til motoren, så massetregheten i turbinene vil ikke bremses betydelig selv om dump ventilen er stilt litt vel stramt. Er noe usikker nå, men kan ikke finne annen forklaring på at dumpventilen åpner og lukker hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 kommer ikke denne lyden når trykke blir sendt tilbake til turboen da?!... reduserer vell levetiden til turboen litt.. det er vertfall denne forklaringen jeg har fått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2006 det vil altså si at det har ingen ting å si hvilken type dumventil som er montert, men hvordan den er stillet inn og størrelse på turbo forhold til motorvolum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå