Gå til innhold

Diff sperre til 316i E30


gosh
 Share

Anbefalte innlegg

eriklepe skrev:

Alle e30 diffene passer om hverandre.

325 hadde ikke brems som standard altså.....

Passer om, men ikke uten videre. 325 og M3 har en annen travers, der kun 3 av hullene passer. Den 4e må "hjelpes" litt for å passe.

Hadde ikke problemer med dette jeg ihvertfall, men da omvendt og med 318is diff. 318is har kanskje samme travers som 325 og m3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke 325 3,64:1? Ikke så stor forskjell!

Ja, det har den!

Vil vel innskyte her at 325i E30 er levert med 3.46:1, 3.64:1, 3.73:1 og 3.91:1.... Samtlige levert med og uten brems.

Alle e30 diffene passer om hverandre.

325 hadde ikke brems som standard altså.....

Passer om, men ikke uten videre. 325 og M3 har en annen travers, der kun 3 av hullene passer. Den 4e må "hjelpes" litt for å passe.

Ja, den kommer til å gå som en dass, noe en 316 gjør fra før av. No offence altså Så vidt jeg vet har 316 3,90:1, mens en 325 har 3,20:1? Sveis diffen da vel

For det første så er det jo direkte ufordelaktig å sveise diffen.

For det andre så har 316 en haug med forskjellige utvekslinger, alt etter årsmodell og motor-/girvariant. De fleste kunne nok bli levert med brems også engang. 3.90:1 har 316 aldri hatt heller forresten. De utgavene mine papirer kan bekrefte er: 3.46:1, 3.64:1, 3.91:1, 4.10:1, 4.27:1 og 4.45:1

3,91:1 da, siden du skal pirke så fælt.. Men rett skal være rett :)

Det er klart at det ikke er det beste å gjøre å sveise diffen, men til leking går det greit.. Skaff deg en diff til, som du kan bruke når du skal på langtur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...