Gå til innhold

QMI behandling


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Adminedit: OBS, vi har oppdaget at denne tråden brukes aktivt av QMI Scandinavia i markedsføring av produktene de selger, og vil herved gjøre eventuelle lesere fra QMIs sider obs på at dette er et fritt diskusjonsforum, hvor hvem som helst kan ytre sine meninger uten identitetssjekk. Brukerne her inne har heller ikke blitt spurt eller gjort obs på at deres innlegg blir brukt i markedsføringen av QMI.

Som topic sier, er det noen som har brukt dette på bilen sin?

Fikk QMI behandling til jul, og tenkte å teste dette i helga, skal vist være veldig bra for motoren, men er det noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra: http://www.qmi.no/mediaoppslag.html

Dette er eksepsjonelt og nesten ikke til å tro. Tidligere lå vi på et gjennom­snittlig forbruk på 25 liter ved tråling etter reker. Nå er vi nede i 11-12 liter. Vi kjører i dag med 1150 omdreininger på motoren, mot før 1200-1300. Farten er den samme, sier en meget fornøyd reder Rasmussen på telefon fra rekefel­tene på Egersund-banken. :-k:-k:-k:-k:-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er faktisk et vidundermiddel, eg har hatt de på M5'en min ved 150 000, og tikkinga forsvant, ikkje at de var noe mye tikking, men de hjelper!

bilen går stillere og mye roligere på tomgang! dette bøør alle ha på bilen, einaste er at de kanskje er en fordel og skifte tennplugger i samme slengen etter du har kjørt litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i et annet innlegg, jeg har brukt en god del QMI-motorbehandlinger de siste 5 årene. Har ikke merket den enorme drivstoffbesparende effekten, men jeg ser at motorene holder seg finere innvendig.

Er ikke imponert av motorvasken, da trekker jeg heller mot motorrens fra TUNAP (kom på det nå.. :wink: ) feks..

Tunap har også SINNSYKT bra dyserens til dieselmotorer (før commonrail motorene), som jeg har opplevd enorme drivstoffforbruk-forandringer...

Men dette var jo OT, siden vi snakker om QMI her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra: http://www.qmi.no/mediaoppslag.html

Vi kjører i dag med 1150 omdreininger på motoren, mot før 1200-1300. Farten er den samme, sier en meget fornøyd reder Rasmussen på telefon fra rekefel­tene på Egersund-banken. :-k:-k:-k:-k:-k

Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI.

Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... :wink:

Er sikker på at CW-verdien på bilen min blir mindre om jeg bruker produktet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI.

Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... :wink:

Kanskje motoren ble så mye sterkere at de kunne kjøre mer vridning på bladene for større fremdrift, ergo samme fart på lavere turtall... ;)

... uten at jeg skal si noe om det er sannsynlig eller ikke ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI.

Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... :wink:

Kanskje motoren ble så mye sterkere at de kunne kjøre mer vridning på bladene for større fremdrift, ergo samme fart på lavere turtall... ;)

... uten at jeg skal si noe om det er sannsynlig eller ikke ... ;)

Så sant så sant, men det er ikke mange trålere som har fast regulert turtall og vridbar propell.. Er bare de nye og store med akselgenerator..

Men det er klart at om det er et "vanlig" fremdriftsanlegg så kan det tenkes at den mekaniske virkningsgraden øker.. men det skal være rart om friksjonen minker så veldig drastisk...

Man må huske på at det er svært mange forskjellige faktorer som spiller inn når det gjelder fremdriftsanlegg på skip.. (kvalitet på smøreolje og brennolje, antall trålposer ute, værforhold, last osv osv ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]

Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI.

Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... :wink:

Er sikker på at CW-verdien på bilen min blir mindre om jeg bruker produktet. :lol:

Tenkte faktisk på akkurat det samme som deg. Får smøre det på lakken så du får en bedre aerodynamikk og dermed høyere toppfart (er det disse trålekapteinene hevder i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi testa på en bil i helga, oljefilter til min ble forsinka, så den får vente noen dager til.

Bilen vi prøvde på var en Ford Sierra 2,9i GL V6 - 89 modell..

Må si det kom enormt mye skitt ut når vi tømte olja etter rensemiddelet.

Bilen går mye jevnere, og høres ut som den har fått spa behandling :P

Mye roligere lyd, og reagerer bedre en før.

Nå har vi ikke testet bensinforbruket enda, men det kan jeg oppdatere om senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...