Aguilera Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Adminedit: OBS, vi har oppdaget at denne tråden brukes aktivt av QMI Scandinavia i markedsføring av produktene de selger, og vil herved gjøre eventuelle lesere fra QMIs sider obs på at dette er et fritt diskusjonsforum, hvor hvem som helst kan ytre sine meninger uten identitetssjekk. Brukerne her inne har heller ikke blitt spurt eller gjort obs på at deres innlegg blir brukt i markedsføringen av QMI. Som topic sier, er det noen som har brukt dette på bilen sin? Fikk QMI behandling til jul, og tenkte å teste dette i helga, skal vist være veldig bra for motoren, men er det noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 http://www.qmi.no/ventiltest.htm Ventil tikking?? Eg er en smule skeptisk på sånne vidunder stoff.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Sitat fra: http://www.qmi.no/mediaoppslag.html Dette er eksepsjonelt og nesten ikke til å tro. Tidligere lå vi på et gjennomsnittlig forbruk på 25 liter ved tråling etter reker. Nå er vi nede i 11-12 liter. Vi kjører i dag med 1150 omdreininger på motoren, mot før 1200-1300. Farten er den samme, sier en meget fornøyd reder Rasmussen på telefon fra rekefeltene på Egersund-banken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Sei ifrå dersom dette funker då! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanstiig Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 dette er faktisk et vidundermiddel, eg har hatt de på M5'en min ved 150 000, og tikkinga forsvant, ikkje at de var noe mye tikking, men de hjelper! bilen går stillere og mye roligere på tomgang! dette bøør alle ha på bilen, einaste er at de kanskje er en fordel og skifte tennplugger i samme slengen etter du har kjørt litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Siden Aguilera fikk dette som en gave, så er jo dette en -ypperlig- mulighet til å få sjekket ut dette da Hold infoen fortløpende, Aguilera! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Som jeg skrev i et annet innlegg, jeg har brukt en god del QMI-motorbehandlinger de siste 5 årene. Har ikke merket den enorme drivstoffbesparende effekten, men jeg ser at motorene holder seg finere innvendig. Er ikke imponert av motorvasken, da trekker jeg heller mot motorrens fra TUNAP (kom på det nå.. ) feks.. Tunap har også SINNSYKT bra dyserens til dieselmotorer (før commonrail motorene), som jeg har opplevd enorme drivstoffforbruk-forandringer... Men dette var jo OT, siden vi snakker om QMI her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Sitat fra: http://www.qmi.no/mediaoppslag.htmlVi kjører i dag med 1150 omdreininger på motoren, mot før 1200-1300. Farten er den samme, sier en meget fornøyd reder Rasmussen på telefon fra rekefeltene på Egersund-banken. Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI. Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... Er sikker på at CW-verdien på bilen min blir mindre om jeg bruker produktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hmm, hørtes da lovende ut Skal etter planen teste på lørdag, så jeg får slenge in oppdateringer etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI.Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... Kanskje motoren ble så mye sterkere at de kunne kjøre mer vridning på bladene for større fremdrift, ergo samme fart på lavere turtall... ... uten at jeg skal si noe om det er sannsynlig eller ikke ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI.Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... Kanskje motoren ble så mye sterkere at de kunne kjøre mer vridning på bladene for større fremdrift, ergo samme fart på lavere turtall... ... uten at jeg skal si noe om det er sannsynlig eller ikke ... Så sant så sant, men det er ikke mange trålere som har fast regulert turtall og vridbar propell.. Er bare de nye og store med akselgenerator.. Men det er klart at om det er et "vanlig" fremdriftsanlegg så kan det tenkes at den mekaniske virkningsgraden øker.. men det skal være rart om friksjonen minker så veldig drastisk... Man må huske på at det er svært mange forskjellige faktorer som spiller inn når det gjelder fremdriftsanlegg på skip.. (kvalitet på smøreolje og brennolje, antall trålposer ute, værforhold, last osv osv ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Eg trur dette funke... Eg er normalt skeptisk til sånne ting, men akkurat dette produktet har klart å "kjøpe" meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 ]Ha-ha. Den var temmelig god. Her ble faktisk utvekslingen fra motor til propell forandret ved bruk av QMI. Det er lov å skryte av et produkt altså, men man må vite hvor man bør slutte. Jeg tar forbehold om at produktet ikke ble smurt på skroget da... Er sikker på at CW-verdien på bilen min blir mindre om jeg bruker produktet. Tenkte faktisk på akkurat det samme som deg. Får smøre det på lakken så du får en bedre aerodynamikk og dermed høyere toppfart (er det disse trålekapteinene hevder i hvertfall). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 om dere ser i det andre qmi inlegget så var det en grunn for at dette gikk ann.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2006 Da fikk vi testa på en bil i helga, oljefilter til min ble forsinka, så den får vente noen dager til. Bilen vi prøvde på var en Ford Sierra 2,9i GL V6 - 89 modell.. Må si det kom enormt mye skitt ut når vi tømte olja etter rensemiddelet. Bilen går mye jevnere, og høres ut som den har fått spa behandling Mye roligere lyd, og reagerer bedre en før. Nå har vi ikke testet bensinforbruket enda, men det kan jeg oppdatere om senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå