Gå til innhold

Hvordan finne årsmod på motor M20B25


2RE_Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har forsøkt å lete i forumet og letet med søkefunksjonen.. Kanskje det er brukeren det er noe feil med?? :D

Men jeg lurer på følgende: Jeg har bytta motor i bilen, og den nye motoren er hentet fra en delebil jeg kjøpte for en latterlig pris.. Eieren visste ikke hvordan årsmodell motoren var..

I og med at testverktøy/diagnoseverktøy/nullstillingsverktøy og diverse custom utstyr står merket med at det passer på motoren såfremt den er nyere enn da og da.. (gjerne fra slutten av -87).

Er det noe man skal se etter på motoren? Er det serienr. på motoren? og sier dette noe om årsmodellen? Kanskje nr. på styringsenheten? Det står stemplet "84" med stor skrift på blokka, men jeg regner med at dette er fordi det er 84 mm borring..

Takker høyt for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du triggerhjul for tenning foran på motoren så er den 88-og nyere.

Har du derimot to magnetfølere på girkassa som føler på svinghjulet er det det gamle innspr. systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Tusen takk for svar!:D

Jeg har en rund kontakt til styringa festet på venstre side på torpedoveggen, jeg har fordeler i forkant av kamaksel og en liten føler som står på et hjul i forkant av motor.. Men denne trodde jeg var turtellergiver, men det er kanskje det også... :D Har ingen følere på gearboksen heller.. Gode nyheter!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...