sindre Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Er det mulig å fylle for mye vann/kjøleveske oppi eller? Også lurte jeg på om den lampa begynner å lyse om det er noe annet galt enn for lite vann. Lyser ikke hvis bilen er varm. Så regner med at jeg bare trenger litt etterfylling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Det er et max og min merke på ekspansjonstanken, kan også være noe rart med bryteren. Sjekk vannstanden, og puss på bryteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hmmm, ja jeg får kikke og se om jeg ser noe merker. Er det vanskelig å se bryteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 er det noen måter man kan ohme en slik bryter for å finne ut om den virker eller ei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Det er et kjent problem på E30 at sensoren i ekspansjonstanken slutter å fungere. Det du kan prøve er å ta en ledningsbit, å avisolere endene på denne, å stikke dem inn i kontakten som går inn på føleren på ekspansjonstanken, å se om lyset forsvinner da, gjør det det, så er føleren ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond E. Gärtner Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Det er som nevnt over enklest å bare legge en jumper på ledningene inn på føleren for å sjekke funksjonen. Skal du måle funksjonen på føleren, må du ta den ut og Ohm'e den. Ohm-signalet skal endres når nivåflottøren dras opp og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2006 Helt ærlig, dette skjønnte jeg ikke hvordan jeg skulle gjøre. Sjekker at den har passe med vann også lar jeg den lyse jeg hvis den har det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 dra ut plugget som ligger på siden av kjøletanken(mot front lampa) å sett en liten ledningsstump inn mellom punktene.(kortslutt pluggen) her er et bilde om det hjelper..ikke verdens beste tegning da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2006 Takker og bukker, skjønnte hva jeg skulle gjøre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2006 Har ikke noe Maks og Min på min tank jeg, noen som vet ca hvor mye jeg kan ha oppi? Halvparten går sikkert greit, men hva skjer hvis det blir for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Februar 24, 2006 Share Skrevet Februar 24, 2006 Har ikke noe Maks og Min på min tank jeg, noen som vet ca hvor mye jeg kan ha oppi? Halvparten går sikkert greit, men hva skjer hvis det blir for mye? Fyll til det renner over. Fyller du for mye så kommer det ut av seg selv. ingen fare! Jeg skiftet føleren pga at lampa lyste i tide og utide. Men fortsatt lyser den i ny og ne, selv om det er mer enn nok vann. Snodige greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå