Aracna Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Selve rammen på grillen min er opprinnelig krom, men den forrige eieren av bilen skulle fiffe den litt opp og lakkerte liksågodt grillen sort matt.. Jeg syntes ikke det var så sinnsykt fancy så jeg vil ha den tilbake slik den en gang var, nemmelig skinnende krom. Så hvordan fjerner jeg lakken? Er det mulig i det heletatt?
Ole-P Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 kan gå med tynner men hvis den chrommen også er lakk så er det sjangser for at du tar den å. men fins jo chrom lakk til plast på sprayboks da? vet ikke åssen det blir men sikkert noe som har prøvd
Tommy Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Tror nok ikke det er så lett, for han har sikket mattet ned chromen, å brukt grunning først, å da er allerede chromen ødelagt, men uansett, så ville en eventuel lakkfjerner ødelagt chromen.
Aracna Posted February 15, 2006 Author Posted February 15, 2006 Faktisk er kromen ikke mattet ned, for det har begynt å flasse av litt lakk. Så nå ser grillen min skikkelig grom ut! Så selve grillrammen er av plastik? Da er det vel likegreit å bare kjøpe en ny da.. koster jo ikke allverdens heller..
opusx Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 du kan jo bruke neglene til å skrape av resten av lakken da.. eller ei plastskrape.. og så kan du bruke autosol for å få kromen blank igjen
Trond E. Gärtner Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Dersom lakken har begynt å flasse, så gjør nok litt tynner susen.
Neonlars Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Aceton...? men lett for at det tar mer en bare lakken..
Trond E. Gärtner Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Aceton løser opp enkelte typer plast..
Bjørn 320 Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Aceton løser opp enkelte typer plast.. I tilfelle kan han jo prøve på ein plass som ikkje er synleg Uansett ville eg ha prøvd med f.eks ein tynnar før eg kjøpte ny grill...skadar ikkje å prøve
Tommy Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Har lakken begynt å flasse, så kan du prøve å spyle det bort, med høytrykkspyler med varmt vann, og litt godt trykk i.
Recommended Posts