mbrothe Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Hei.. Jeg vurderer å kjøpe en 1992 modell 320i som har gått ca 220.000km. Bilen er sort, senket 60/40 og har en del utstyr, (skinn osv. men ikke klima). Er det spesielle feil elelr gjenngangere på disse bilene jeg bør være obs på? Har hørt snakk om trøbbel med automatkasse, men denne er manuell så da er det problemet utelukket. Han som har bilen nå har hatt noe probleemer med at festene i julbuene har rustet istykker, men dette skal visst være tikset. Hva vil være grei pris for denne bilen? Alle tips tas imot med stor takk! Mvh Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Velkommen i forumet! Du kan lese litt her: http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp Gjengangere er slitte traversforinger og bærekuler foran. Ellers er det vanlig med rust i framkant på kanal og nederst på koffertlokk. 92 modellen har ikke VANOS dvs dårligere bunndrag og mindre leamikk som kan gå i stykker. Det bør være byttet til kortere dempere med 60 senking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Du kan jo også ta den på en skikkelig NAF kontroll, da får du jo et inntrykk av hvordan bilen er totalt sett. Ellers kan du jo høre godt etter ulyder mens du kjører. Åpene panseret og starte motoren for å høre om den sviver greit og om den lager ulyder der. Jeg har 92 mod 320, og min var så rustet i festene som holder bakstillingen til karosseriet at de knakk av en stund etter jeg hadde kjørt bilen. Det var dyrt å fikse på verksted gitt.. men det er ikke lett å skjekke sånn på strak arm.. og jeg tenkt ikke på dette når jeg kjøpte bilen. Kjøleveske lekkasjer kan også være lurt å skjekke opp i, evnt spørre eieren om det har eller er problemer med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 et godt tips!! æ har vært borti at mange 2litera som har bikka 200000km, så har registre gådd te fan!! dyr reprasjon vist den ryk. kan være lurt å bytte registre vist du kjøpe den biln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 M50 motorer har register kjede.. det skal vel ikke bare ryke sånn uten videre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 M50 motorer har register kjede.. det skal vel ikke bare ryke sånn uten videre? Er ikke problem at kjedet ryker, men at kjedene kan forlenge seg litt - samt at (og det er hovedsaklig problemet) glideskinnene på primærkjeden samt strammer på sekundærkjeden blir slitt. Styringen til sekundærkjeden (av kompositt/bakelitt) har også en tendens til å knekke/smuldre opp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 M50 motorer har register kjede.. det skal vel ikke bare ryke sånn uten videre? Det skal ikke ryke nei,men kjedstrammer er en kjent svakhet på M50.Litt rasling på tomgang/lavt turtall ja da er det som regel kjedestrammer som som er synderen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Hvor mye jobb er det å skifte denne strammeren da? Best å levere den inn til et verksetd kanskje? ca pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Hvor mye jobb er det å skifte denne strammeren da? Best å levere den inn til et verksetd kanskje? ca pris? Hvis du er på vestlandet en dag, så kan du jo ringe meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Takk for tilbudet Men jeg er må først finne ut om det virkelig er reg.kjedestrammeren som er slitt.. kan være at det er et lager på en av strammehjulene eller noe annet som drives av drivreima. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommye46 Skrevet Februar 16, 2006 Share Skrevet Februar 16, 2006 Og husk for all del d evige problemet med BMW'er.. Håndbrekket!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbrothe Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2006 takk for mange gode tips Men hva ville vært normalt å betale for bilen? Har søkt på listepris flere steder, kommet fram til alt fra over 60.000 til under 40.000, så det ble jeg ikke noe særlig klokere av. Bilen det er snakk om er som følger: 1992 E36i 320i ca. 220.000 km, orginal motor. Sort Tyskimport midt på 90-tallet. 4 eiere i Norge. Senket 60/40, ingen styling ellers. Byttet til dobbel dtm-potte bak, ellers std. eksos. 15" alu. sommer og 15" alu. vinter. Skinn int. Manuell kasse IKKE klima eller kjørecomputer. mvh Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 ta dæ en kjøretur på vaskebrett så hører du om d e mye lyda! ha vinduet nede da=) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå