Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei..

Jeg vurderer å kjøpe en 1992 modell 320i som har gått ca 220.000km. Bilen er sort, senket 60/40 og har en del utstyr, (skinn osv. men ikke klima). Er det spesielle feil elelr gjenngangere på disse bilene jeg bør være obs på? Har hørt snakk om trøbbel med automatkasse, men denne er manuell så da er det problemet utelukket. Han som har bilen nå har hatt noe probleemer med at festene i julbuene har rustet istykker, men dette skal visst være tikset. Hva vil være grei pris for denne bilen? Alle tips tas imot med stor takk! :D

Mvh Magnus

Posted

Du kan jo også ta den på en skikkelig NAF kontroll, da får du jo et inntrykk av hvordan bilen er totalt sett. Ellers kan du jo høre godt etter ulyder mens du kjører. Åpene panseret og starte motoren for å høre om den sviver greit og om den lager ulyder der. Jeg har 92 mod 320, og min var så rustet i festene som holder bakstillingen til karosseriet at de knakk av en stund etter jeg hadde kjørt bilen. Det var dyrt å fikse på verksted gitt.. men det er ikke lett å skjekke sånn på strak arm.. og jeg tenkt ikke på dette når jeg kjøpte bilen. Kjøleveske lekkasjer kan også være lurt å skjekke opp i, evnt spørre eieren om det har eller er problemer med dette.

Posted

et godt tips!! æ har vært borti at mange 2litera som har bikka 200000km, så har registre gådd te fan!! dyr reprasjon vist den ryk. kan være lurt å bytte registre vist du kjøpe den biln

Posted
M50 motorer har register kjede.. det skal vel ikke bare ryke sånn uten videre?

Er ikke problem at kjedet ryker, men at kjedene kan forlenge seg litt - samt at (og det er hovedsaklig problemet) glideskinnene på primærkjeden samt strammer på sekundærkjeden blir slitt. Styringen til sekundærkjeden (av kompositt/bakelitt) har også en tendens til å knekke/smuldre opp...

Posted
M50 motorer har register kjede.. det skal vel ikke bare ryke sånn uten videre?

Det skal ikke ryke nei,men kjedstrammer er en kjent svakhet på M50.Litt rasling på tomgang/lavt turtall ja da er det som regel kjedestrammer som som er synderen...

Posted
Hvor mye jobb er det å skifte denne strammeren da? Best å levere den inn til et verksetd kanskje? ca pris?

Hvis du er på vestlandet en dag, så kan du jo ringe meg.. :wink:

Posted

Takk for tilbudet ;) Men jeg er må først finne ut om det virkelig er reg.kjedestrammeren som er slitt.. kan være at det er et lager på en av strammehjulene eller noe annet som drives av drivreima.

Posted

takk for mange gode tips :D

Men hva ville vært normalt å betale for bilen?

Har søkt på listepris flere steder, kommet fram til alt fra over 60.000 til under 40.000, så det ble jeg ikke noe særlig klokere av.

Bilen det er snakk om er som følger:

1992 E36i 320i

ca. 220.000 km, orginal motor.

Sort

Tyskimport midt på 90-tallet. 4 eiere i Norge.

Senket 60/40, ingen styling ellers.

Byttet til dobbel dtm-potte bak, ellers std. eksos.

15" alu. sommer og 15" alu. vinter.

Skinn int.

Manuell kasse

IKKE klima eller kjørecomputer.

mvh Magnus

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...