Gå til innhold

BMW 320i 1992


mbrothe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg vurderer å kjøpe en 1992 modell 320i som har gått ca 220.000km. Bilen er sort, senket 60/40 og har en del utstyr, (skinn osv. men ikke klima). Er det spesielle feil elelr gjenngangere på disse bilene jeg bør være obs på? Har hørt snakk om trøbbel med automatkasse, men denne er manuell så da er det problemet utelukket. Han som har bilen nå har hatt noe probleemer med at festene i julbuene har rustet istykker, men dette skal visst være tikset. Hva vil være grei pris for denne bilen? Alle tips tas imot med stor takk! :D

Mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i forumet!

Du kan lese litt her:

http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp

Gjengangere er slitte traversforinger og bærekuler foran. Ellers er det vanlig med rust i framkant på kanal og nederst på koffertlokk. 92 modellen har ikke VANOS dvs dårligere bunndrag og mindre leamikk som kan gå i stykker. Det bør være byttet til kortere dempere med 60 senking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også ta den på en skikkelig NAF kontroll, da får du jo et inntrykk av hvordan bilen er totalt sett. Ellers kan du jo høre godt etter ulyder mens du kjører. Åpene panseret og starte motoren for å høre om den sviver greit og om den lager ulyder der. Jeg har 92 mod 320, og min var så rustet i festene som holder bakstillingen til karosseriet at de knakk av en stund etter jeg hadde kjørt bilen. Det var dyrt å fikse på verksted gitt.. men det er ikke lett å skjekke sånn på strak arm.. og jeg tenkt ikke på dette når jeg kjøpte bilen. Kjøleveske lekkasjer kan også være lurt å skjekke opp i, evnt spørre eieren om det har eller er problemer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 motorer har register kjede.. det skal vel ikke bare ryke sånn uten videre?

Er ikke problem at kjedet ryker, men at kjedene kan forlenge seg litt - samt at (og det er hovedsaklig problemet) glideskinnene på primærkjeden samt strammer på sekundærkjeden blir slitt. Styringen til sekundærkjeden (av kompositt/bakelitt) har også en tendens til å knekke/smuldre opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 motorer har register kjede.. det skal vel ikke bare ryke sånn uten videre?

Det skal ikke ryke nei,men kjedstrammer er en kjent svakhet på M50.Litt rasling på tomgang/lavt turtall ja da er det som regel kjedestrammer som som er synderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange gode tips :D

Men hva ville vært normalt å betale for bilen?

Har søkt på listepris flere steder, kommet fram til alt fra over 60.000 til under 40.000, så det ble jeg ikke noe særlig klokere av.

Bilen det er snakk om er som følger:

1992 E36i 320i

ca. 220.000 km, orginal motor.

Sort

Tyskimport midt på 90-tallet. 4 eiere i Norge.

Senket 60/40, ingen styling ellers.

Byttet til dobbel dtm-potte bak, ellers std. eksos.

15" alu. sommer og 15" alu. vinter.

Skinn int.

Manuell kasse

IKKE klima eller kjørecomputer.

mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...