Arnefles Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Hvordan fungerer egentlig vinterprogrammet på denne kassa i en 95.mod.320ia?
elementz Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 den girer "tregere" og "tyngre".. blir myk giring som mulig..
andersen Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 og kickdown funker ikke, iallefall på -93.
elementz Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 jeg kan ta kickdown mener jeg..men så er girkassen min rar og.. kan gire uten og trykke ned bremsa.. er ikke normalt på automat etter det jeg vet?
Arnefles Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Skrevet Februar 17, 2006 Hvis jeg stopper bilen i vinterprog,starter den på nytt-da står den i eco...
Arnefles Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Skrevet Februar 17, 2006 Hvordan fungerer de andre girerne,2,3 og 4? Min første automat,digg. Må bare lære å bruke den...
haakon Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 lurte på det samme her for en stund siden og fikk til svar: kassa starter i 2`e og girer ikke ned så fort som vanlig. girer opp i roligere tempo også. fortsatt litt usikker på funksjonen,men har kommet fram med det. bruker mer drivstoff....
andersen Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 De andre girene fungerer vel på samme måte som D, bare at den ikke girer høyere enn det giret du setter den i.
Pedi Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 lurte på det samme her for en stund siden og fikk til svar: kassa starter i 2`e og girer ikke ned så fort som vanlig. girer opp i roligere tempo også. fortsatt litt usikker på funksjonen,men har kommet fram med det. bruker mer drivstoff.... Enig i denne uttalesen.
haakon Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Hvordan fungerer de andre girerne,2,3 og 4? Min første automat,digg.Må bare lære å bruke den... skal du ned fra et bratt fjell så bruker du 2 el 3 for å utnytte motorbremsen (unngå varme bremser-viktigere på tyngre kjøretøy da personbilbremser tåler mer). kjører du i feks byen med hastigeter under 60-70 kan du låse den i 4 så slipper kassa å veksle opp og ned fra 5 hele tida. har du bensinmotor så er det vel så lite power på 5`e i lav fart at den vil gire ned igjen med en gang. poenget med automat er å glemme den. la den kjøre sitt eget løp.ved vanlig kjøring trenger du ikke låse i gir
skywalk3r Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 sånt skulla jeg og hatt på vw golfen...men der har man egen kickdown "hakk" på pedlaen og det er veldig kjekt at det girer uannsett...men som sakt det er kjekt med program når man har nervøse automat kasse;) Mvh Stian S
Gunnar Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 lurte på det samme her for en stund siden og fikk til svar: kassa starter i 2`e og girer ikke ned så fort som vanlig. girer opp i roligere tempo også. fortsatt litt usikker på funksjonen,men har kommet fram med det. bruker mer drivstoff.... Starter i 2. og holder vel egentlig et gir høyere så godt som hele tiden. Ligger veldig lavt på turtallet slik at den har mye vanskeligere for å dra seg løs. Fungerer helt rævva til forbikjøringer (får jo så lite fart), men er greit ellers.
haakon Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 he he har brukt det når det har vært 20 centi nysnø på veien. ikke da jeg kjører forbi akkurat. men heller en treig forbikjøring enn å trykke over i sport ,gi gass ,få full kick down,kraftig sleng og forsvinne ut i periferien
Arnefles Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Skrevet Februar 19, 2006 Glimrende svar folkens,takk for all hjelp. Da blir det faste gir ned fra fjellet i påsken. -he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå