mbrothe Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Hei Jeg satt å tenkte litt på å bytte ratt. Så kom jeg til å tenke på airbag'en. Hvis jeg nå skaffer meg et orginalt sportsratt (med airbag) fra bmw, kan jeg da montere det istede for det orginale rattet med airbag? Lurer også på om noen vet om det er mulig å ettermontere airbag på passagersiden. Hvis jeg skaffer en airbag fra en nyere utgave for eksempel. Interiøret er jo tilnærmet likedan i alle e36'er.
Pedi Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Går nok sannsynligvis greit det. Husk bare at du har enten batteriet på bilen av, eller IKKE skru på tenning mens du holder på med byttet. Viktig, for ellers legges det inn en feilkode - og Airbaggen koples ut av funksjon. En annen ting er å huske på å ha rattet i rett stilling når det tas av. Og ikke vri på sleperingene som er der.
kilronan Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 En annen ting er å huske på å ha rattet i rett stilling når det tas av. Og ikke vri på sleperingene som er der. Jepp, rett opp hjulene, skru av tenningen og skru på rattlås -)
Pedi Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Jepp, rett opp hjulene, skru av tenningen Lykke til.... Du er på rett spor nå. .....og skru på rattlås -) Med rattlåsen på, så får du ikke rattet av... Men du kan ha av rattlås, og tenningslås NESTEN på trinn 1 samtidig...
kilronan Posted February 17, 2006 Posted February 17, 2006 Med rattlåsen på, så får du ikke rattet av... Men du kan ha av rattlås, og tenningslås NESTEN på trinn 1 samtidig... Ok, jeg har ikke gjort det selv - bare siterer fra Haynes service-manualen.
Bøen Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Tryggest og ta av batteripolen, er flere verkstder som holder seg til den. Og rattet i midtstilling er viktig. Ellers bare plankekjøring.
Mpower20 Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 1.Ta av batteripolene! Begge helst! JUST in case! 2.La bilen stå ca 5-10min med polene av før du rører noen ting. 3.Sett nøkkel i trinn 1. 4.Løsne Airbag fra rattet, somregel et par skruer på baksiden. Ta forsiktig av kontakten og vipp forsiktig ut. Husk, Eksplosiver! 5.Løsne rattet og monter på nytt ratt! Piice of kake!!
///Thomas Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Fikk problemer selv jeg når jeg bytta til ett tre-eika bmw ratt på e36'n, det hadde stått på en 328, og passa dårlig på is'n.... Hele den slepering dingsen var annerledels... og kontaktene til airbagen passet ikke... Får la være å kræsje jeg
Pedi Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 1.Ta av batteripolene! Begge helst! JUST in case! 2.La bilen stå ca 5-10min med polene av før du rører noen ting. 3.Sett nøkkel i trinn 1. 4.Løsne Airbag fra rattet, somregel et par skruer på baksiden. Ta forsiktig av kontakten og vipp forsiktig ut. Husk, Eksplosiver! 5.Løsne rattet og monter på nytt ratt! Piice of kake!! Piece of cake?? Totalt unødvendig å ta begge polene av, og samme gjelder ventetiden. Trenger ikke å være så forsiktig som du sier ved demontering. Ja, det er eksplosiver - Nei, den løser seg ikke så lett ut. Ja, Det er piece of cake denne jobben.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now