rånings Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 i går så begynte plutserlig "motoröl" lampa i check panelet mitt og lyse.. er dette en lampe som skal lyse når olje nivået er for laft eller hva lyser den for?????? olje nivået på motoren er fint ligger på max merket.. skjønner ikke en dritt jeg
Jørgen Andre Sandvoll Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Motorøl betyr jo motorolje.. Betyr at det er for lite olje i motoren! Skjekk på oljepinnen om det er bra der, hvis det er bra på peilepinnen er det nok en sensor som er klikk. Husk å sjekk olje mens bilen er kald, og den står vannrett
rånings Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 det var det jeg håpa på og høre da er det en sensor som er klikk eller en jordings feil på en kabel eller noe takk for svar
Jørgen Andre Sandvoll Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Det pleier å skje på BMW.. Har du mye snø og dritt i motorrommet?
rånings Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 nei men det skjedde etter at jeg var ute og breia på en plass som det var litt snø på hehe kunne ikke dy meg
Jørgen Andre Sandvoll Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 hehe, skjønner det ;D kan jo hende at det har kommet no snø inni den kontakta, slik det oppstår kontant mellom polene, og da lyser jo lampa! Den kontakta ligger innved motorblokka en stann, og da har sikkert snøen smelta når motor har blitt varm elns..
rånings Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 ligger den på høyre side når du står i bilens kjøre retning helt nederst på motoren
Jørgen Andre Sandvoll Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Det er jeg ikke helt sikker på egentlig, på merce ligger den like over bånnpanna på venstre side.. Men det jo ikke akkurat så mye med BMW å gjøre Men tror du skal lete litt i det området!
rånings Posted February 18, 2006 Author Posted February 18, 2006 da tror jeg at jeg har funnet den takk for all hjelpen
Recommended Posts