RenZor Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Hva er galt? Lufttrykket har jeg netopp sjekka og bremsene skal være ok så vidt jeg vet.
Arimanni Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Stempelet inni kalipteret som mest sansynleg har ein del rust... har hatt samme problemet sjølv...
Mpower20 Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Venstre Kalipper funker nok ikke som den skal. Nylig skiftet klosser/skiver? Som Arimanni sier så er det muligens rust på stempelet som er problemet. Hvis du ikke er et godt stykke over normalt nevenyttig så ville jeg levert bilen til et verksted, få dem til å finne problemet og sannsynligvis skifte Kalipperen. Hvis du er veldig nevenyttig så får man tak i rep.sett til kalipperene, men er MYE dill hvis du ikke vet helt hva du driver med.
Arimanni Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Rask leksjon: Du tar av kalipteret og der som bremseveska blir ført inn, kan du sette på trykkluft Pass på å halde noko imot på andre sida, så du ikkje får ei kule som fere gjennom rommet. Gjer reint stempelet (gjerne med ein sånn pusseklut, hoksa ikkje ke da heitte, ikkje smergel!) og (helst kjøp nye pakninger) monter pakningene. Det skal vere ein pakning innerst som sørger for at det skal vere tett, og ein som skal vere ytterst som blir kalla støvpakning (som skal sørge for at det ikkje kjem drit og anna faen skap inni). Du kan lett presse dette stempelet inni ved hjelp av tang eller noko liknande når det e gjort skikkeleg reint. Når du har montert alt oppigjen på samme måte som du demonterte det (vist du ser bort fra trykklufta) er det på tide å lufte bremsene
RenZor Posted February 20, 2006 Author Posted February 20, 2006 Takk for alle svar guys Jeg skal få sjekket opp dette så snart som mulig!
RenZor Posted February 20, 2006 Author Posted February 20, 2006 Edit: Klossene foran sjekket jeg for et par uker siden da jeg skiftet handbrekk-klavene, og de hadde masse belegg!
Jan e34 Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Jeg hadde samme problem. Det løste seg etter at jeg gjorde noen kraftige oppbremsinger.
Hylland Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 kraftige oppbremsinger funker... Får vekk belegget...
Dr_S Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Bærekuler...Foringer...Typisk at den trekker da
Gunnar Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Sjekk understellsdelene ja, alt fra dempere til foringer og kuler. Min trakk en del mot høyre før jeg byttet dempere og fjærer, men jeg byttet bærearmer i samme slengen.
Kjetil Sømme Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Sjekk glidestemplene, det hender at de er rustne og at callipern henger på ene siden pga de.
RenZor Posted February 21, 2006 Author Posted February 21, 2006 Jeg var på EMMsport og fikk sjekka samtlige foringer i går. Han fyrn syntes det "senterstaget" eller hva det het var litt slakk. kan dette ha noe med saken å gjøre? I tillegg var traversforingene og "brillene" litt slakke. Prisen på noen av disse foringene var svimlende høye
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now