Jump to content

Recommended Posts

Posted

Venstre Kalipper funker nok ikke som den skal. Nylig skiftet klosser/skiver? Som Arimanni sier så er det muligens rust på stempelet som er problemet. Hvis du ikke er et godt stykke over normalt nevenyttig så ville jeg levert bilen til et verksted, få dem til å finne problemet og sannsynligvis skifte Kalipperen.

Hvis du er veldig nevenyttig så får man tak i rep.sett til kalipperene, men er MYE dill hvis du ikke vet helt hva du driver med.

Posted

Rask leksjon: Du tar av kalipteret og der som bremseveska blir ført inn, kan du sette på trykkluft :D Pass på å halde noko imot på andre sida, så du ikkje får ei kule som fere gjennom rommet.

Gjer reint stempelet (gjerne med ein sånn pusseklut, hoksa ikkje ke da heitte, ikkje smergel!) og (helst kjøp nye pakninger) monter pakningene. Det skal vere ein pakning innerst som sørger for at det skal vere tett, og ein som skal vere ytterst som blir kalla støvpakning (som skal sørge for at det ikkje kjem drit og anna faen skap inni).

Du kan lett presse dette stempelet inni ved hjelp av tang eller noko liknande når det e gjort skikkeleg reint.

Når du har montert alt oppigjen på samme måte som du demonterte det (vist du ser bort fra trykklufta) er det på tide å lufte bremsene :D

Posted

Sjekk understellsdelene ja, alt fra dempere til foringer og kuler. Min trakk en del mot høyre før jeg byttet dempere og fjærer, men jeg byttet bærearmer i samme slengen.

Posted

Jeg var på EMMsport og fikk sjekka samtlige foringer i går. Han fyrn syntes det "senterstaget" eller hva det het var litt slakk. kan dette ha noe med saken å gjøre? I tillegg var traversforingene og "brillene" litt slakke.

Prisen på noen av disse foringene var svimlende høye :?