knooot Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 har lest her på forumet at med diesel veiv og 320 råder blir 2,7 liter med et kompresjonsforhold på 7.9:1 som da er bra om du skal ha overlading. men da er spørsmålet mitt: visst man ikke skal ha turbo, vil man så klart ha mer komp enn 7.9 Hva gjør man for å få høyere komp, hvorfor har ETA motoren 11:1 o komp?? finner ikke noe svar på dette her. har søkt, men finner ikke svar!! takker for alle svar
propan Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Dette er svart på mange ganger,men kort fortalt må du plane blokka di for høyere kompresjon.
knooot Posted February 20, 2006 Author Posted February 20, 2006 ok men er da den orginale ETA blokka "lavere" den da?? sorry alle spørsmål, men finner ingen konkrete svar på akkurat dette! godt mulig det står en plass, men ikke så jeg kan finne!! mvh knooot
brunobrun Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Andre stempel på den originale 2,7motoren. Ser ut til att det blir planing da gitz... Sender blokka med øystein på onsdagen da... Men foresten, noen som vet hvor mye den må planes, sånn ca? prøvde ett lite regnestykke på det og kom fram til mellom 1,5 og 2mm... men noen som har erfaring med dette? hadde vert greit å fått opp kompresjonen litt også.. tilnermet det som er på ETA motoren...
propan Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Det er toppen som er forskjell på eta motoren altså.Den har mindre volum.
propan Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 ok men er da den orginale ETA blokka "lavere" den da?? sorry alle spørsmål, men finner ingen konkrete svar på akkurat dette! godt mulig det står en plass, men ikke så jeg kan finne!! mvh knooot Den er ikke lavere,den har annen topp
brunobrun Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Til opplysning da så ser stemplene helt forskjellige ut..
Ole-P Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 er vell noe av samme toppen som sitter på b20 som sitter på eta'n å har ikke eta'n bare 127 hester eller noe?
knooot Posted February 20, 2006 Author Posted February 20, 2006 eta har 92kw og 95kw, den ene med 10,2:1 i komp å den andre 11:1 i komp. to typer. er det altså bare toppen som utgjør forskjellen mellom 7.9:1 i komp å 11:1 i komp?? er muli d, men syns det var litt stor forskjell
brunobrun Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Må no være steike flat topp som på en diesel da..
stian329 Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... highlight= http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... highlight= Les disse 2 trådene et par ganger, la informasjonen synke inn og gjør bruk av den så skal du se at det egentlig er ganske enkelt å finne frem til en kombinasjon av ønsket slagvolum og kompresjonsforhold. Ved hjelp av dreiing og planing så kan du justere kompresjonsforholdet nøyaktig til dine egne preferanser. Matematikken er egentlig veldig enkel, så fremt folk gidder å ta den til seg og bruke den, i stedet for å stille spørsmål på spørsmål og forvente at svarene kommer like flittig seilende som julaften hver gang. Lykke til /Stian
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now