Gå til innhold

Motoren ruser seg opp,før omgiring(AUTOMAT)


aakarol
 Share

Anbefalte innlegg

Når eg skal kikke bilen når eg kjører under 60km/h, ruser motoren seg opp, og etter 1-2 sek girer bilen om ,så de blir ett enørmt rykk...Noen som veit ka de kan være?er som sakt kunn når eg kjører under 60 og kikker den...Virker som det er kunn når den girer om til 1 og 2 gir..

Mvh Aasmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skyldes flere ting, som lavt oljetrykk, diverse slitasje mm. Men vil nok anta at overhaling desverre er ditt neste skritt. 20 store + må du nok regne med. Følger da med garanti, om det kan være til trøst 8)

20 store + var litt vel!lurer på kva verksted du brukeer...heh...Det lokale bmw verkstede her skulle ha 5500 for full overhaling med 70.000km garanti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 vakke så mye det. her fixes det ikke på kassa hvis det er lammeller og andre viktige deler. da er det byttekasse til 40k++

5500...? hva menes med full overhaling ? hvilket lokalt verksted er det? langt for meg,men med sånne priser er det verdt både tur og hotell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skyldes flere ting, som lavt oljetrykk, diverse slitasje mm. Men vil nok anta at overhaling desverre er ditt neste skritt. 20 store + må du nok regne med. Følger da med garanti, om det kan være til trøst 8)

20 store + var litt vel!lurer på kva verksted du brukeer...heh...Det lokale bmw verkstede her skulle ha 5500 for full overhaling med 70.000km garanti..

Lurer på hvem som lurer hvem her...

Å få nyovermalt kasse for 5500 kr, det er temaet spør du meg.

Er det oljeskift de mener med full overhaling eller?? :roll:

Fikk overhalt en 540-kasse (ZF5HP30) hos ZF-Norge for noen år tilbake, og det kom på 27000... Og det var den billigste plassen visstnok (i henhold til eiger av bilen).

5500 kr er jo ikke nok til å dekke kun delene engang spør du meg, med tanke på en overhaling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge gamle eigar av bilen min, vart den kassa som står i bilen min overhaldt for 3 år sia (til våren) for 30 000 kr (han hadde ikkje kvitering på det, men kassa girer fint og ikkje noko problem).

Så 5500 var TEMMELEG billig ja... Men for all del, alt er mogleg, til det motsatte er bevist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 store + var litt vel!lurer på kva verksted du brukeer...heh...Det lokale bmw verkstede her skulle ha 5500 for full overhaling med 70.000km garanti..

BMW-forhandler som skal ha 5500,- for overhaling av automatkasse!? Feil pris tror jeg. Vanlige uavhengige verksteder tar gjerne mellom 15 og 20k for dette, og BMW-verkstedene tar enda mer, om de i det hele tatt gjør det, og har peiling til å gjøre det. Bavaria ville kun sette i byttekasse, og brukte eksterne firma om det var noe slikt som absolutt måtte overhales..

Når det gjelder problemet ditt, så tror jeg _ikke_ at det er girkassen, men hjernen til girkassen, evt. en kombinasjon av slitt kasse og fucka hjerne. Få tak i en hjerne til girkassen din og prøv med den. Ny koster 8600,- så jeg anbefaler å kjøpe en brukt eller få lånt en før du evt. handler. Jeg hadde nøyaktig samme problem på en E36 320ia. Fant ingen som hadde vært borti lignende da jeg holdt på med den for noen år siden. Den knerta _to_ girkasser gått 120-140k med den rusingen og knallharde giringen før hjernen ble bytta og den begynte å gire silkemykt, så kjør forsiktig frem til du har fått det ordna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmmer stemmer!der legger eg meg flat...var en kompis som fikk gjort det med sia og han klate de "overhaling"men skiffta berre lammelar...Hjerna er nylig skifta..men skal prøve å skifte over til den gamle ijenn,for å berre prøve å sjåom de blir noke annaleis...menne 20 +++ va so som so...er jo nesten meir en bilen er vært om noken par månder..heh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som løste problemet hos meg var en kombinasjon av helt nyoverhalt kasse (den siste som stod i, gått 120kkm, ble fullstendig overhalt), og ny hjerne. Etter girkassen ble overhalt gira den mye bedre (slapp de verste hoggene), men fortsatt ikke bra. Den hadde også noen rare hogg uten rusing inni mellom. Bare når man var veldig forsiktig av og på gassen. Kjente det langt opp i ryggmargen. Var mildt sagt drittlei etter 1.5 år med det der. Men med ny hjerne (brand new) gira den endelig igjen så silkemykt som den sikkert en gang gjorde da den trilla ut fra fabrikken.

Men det skal den ha, den gikk som en kule slik den var før hjernebyttet. Forbikjøringer var en fryd.. ;) Hoppa jo forbi. Men jeg tror det hadde vært en bedre investering å kjøpe en bil med større motor enn å satse på å kjøre rundt med den "trimmingen" der.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...