Gå til innhold

Girkasse problem, E36 '92 320i


addicted
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, da jeg kjørte med bmw'en min og "dro på fullt" og girte hardt ifra 2.gir til 3.gir så smelte det til et par ganger i bilen, så jeg stoppet selvfølgelig med engang. Bilen er nå ikke kjørbar. Hva har skjedd? Jeg kan bevege girspaken i alle gir (etter litt forsøk, det gikk ikke med engang), men har prøvd å legge i revers og 2.gir, begge gir ifra seg samme "ikke helt i gir" lyd når jeg tar ut kløtsjen og bilen beveger seg ikke.

Spørsmålet er om det er noen vits i å prøve å fikse dette, eller om jeg bare skal bytte hele girkassen (det jeg heller imot nå). Jeg lurer derfor også på hvilke girkasser som passer bilen min (kan jeg bruke en girkasse ifra en 325i f.eks? Kan jeg bruke girkasse ifra alle 320i, dvs 91 og utover etc). Vil gjerne isåfall ha en girkasse som tåler litt mer, og en annen utveksling går bra, den er litt kort på gira som den er nå.

Et annet spørsmål, det som har skjedd nå, kan det ha noen sammenheng med at 5.gir innimellom lager skrape lyd såvidt før den går i gir når jeg legger i 5. i fart over 150 km/t?

Trenger litt raske svar her, takker så meget for all hjelp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjaltegaffler? Hva vil det si? Hvor vanskelig/dyrt er det å få skiftet disse? 13 000 kr er en del for meg, så jeg ser først og fremt på muligheten å bytte til en brukt girkasse! Derfor jeg lurer på fra hvor ny bmw jeg kan få en girkasse, og om det er flere typer som passer. Takker for svarene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...