Gå til innhold

Sliter og få start når E30'en er kald.


jall
 Share

Anbefalte innlegg

Kan du utdype symptomene litt? Og hvilken motor snakker vi om?

Går starteren lett rundt? Eller virker det motoren som bare sliter med å starte?

Eller kutter f.eks starteren ved en halv omdreining? Sistnevnte kan komme av dårlig smørning på starterinnslag/armen som går ut på startkransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype symptomene litt? Og hvilken motor snakker vi om?

Går starteren lett rundt? Eller virker det motoren som bare sliter med å starte?

Eller kutter f.eks starteren ved en halv omdreining? Sistnevnte kan komme av dårlig smørning på starterinnslag/armen som går ut på startkransen.

Ok :)

starteren går lett rundt, det er massivis av batteri.

starteren kutter heller ikke av en halv omdreining.

Der er bare rett og slett ikke livstegn i motoren når jeg kjinner og det er kaldt ute.

Det er en M20/B25 motor. (tror jeg), eller kan jeg si BMW 325i 86mod. ?

takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på det er fordeleren din! Hadde samma problemet for en stund siden at den nekta når det var kaldt. Jeg åpnet fordelerlokket.. tørket rent og pusset forsiktig kontakttappene med sandpapir og gikk over rotoren. Etter det startet den ved første forsøk! Sjekk pluggene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på det er fordeleren din! Hadde samma problemet for en stund siden at den nekta når det var kaldt. Jeg åpnet fordelerlokket.. tørket rent og pusset forsiktig kontakttappene med sandpapir og gikk over rotoren. Etter det startet den ved første forsøk! Sjekk pluggene også!

fordeler/rotor er helt nytt. Men jeg kan jo alltids sjekke bensinfilter og plugger :) Er vel en stund siden jeg sjekka det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne gjerne fortalt litt mer.

Når den endelig starter (når den er kald), fjusker den eller går den helt rent og fint?

Termobryteren feks. kan jo gi feil signal (om at motoren er varmere enn den skal)...

Bilen går flott så lenge den starter. Det er heller ingen fusking eller noe.

Dette er hvis den starter når den er kald eller kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette startproblemet hver eneste gang den er kald?

Hvis ja, ta og gjør et forsøk for meg:

Parker i en bakke hjemme eller hva som helst, og neste gang du skal starte den (NB! Kald motor) - renn den i gang (les: ikke bruk starter).

Kommer den med en gang da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo forsøke å trille min igang også, for der VET jeg at termobryter er dårlig. For to år siden var det faktisk kabelen til termobryter som var dårlig og du verden så lenge jeg feilsøkte før jeg fant det ut. Men nå virker det som om selve bryteren er dårlig.

Skyter inn et spørsmål: Hvor sitter bryteren som gir signal til vanntemp i dashen? og har den 1 eller 2 kabler tilkoblet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...