Gå til innhold

Tuv-papirer gule koni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal ha min e30 til eu-kontroll og skal samtidig få skrevet inn senkesettet i vognkortet.

Problemet er at jeg ikke finner igjen papirer på demperne( Gule Koni)

Noen som vet hvor jeg får tak i disse papirene?

Skrevet

Trenger vel ikke noe papirer på demperene bare fjørene.

Så lenge dem ikke er veldig kresene da.

Kan ikke huske de var med slike papirer på mine gule koni,

bare instrukkser angående montering og justering.

Kan jo være att jeg tar feil..

Skrevet

Du trenger ikkje TUV papirer på støtdempere, enten det er koni eller biltema, men kombinert dempere og fjører (coilovers) trengs det..

Dei fleste senkefjørene som er å få kjøpt blir levert med TUV papirer, roter du vekk disse, må du kjøpe nye fjører med TUV papirer.

Er serienummer merket så det hjelper lite å låne seg papirer.

BTW:

Har dessverre lagt merke at flere og flere verksteder som driver med EU-godkjenninger spør mer og mer etter papirer på fjører og hjulstilling og krever at du "må" på biltilsynet å godkjenne dette FØR bilen blir EU-godkjent uansett om dette er den eneste "feilen".. :roll:

Skrevet

Den beskjeden jeg fikk når jeg snakket med han som skal godkjenne bilen var følgende:

For å få godkjent bilen med senkesett må det være godkjent i vognkortet av biltilsynet, og får å få det skrevet i vognkortet må jeg ta forstillingskontroll på bilen for å sjekke at hjulene står innenfor måla..

Deretter må jeg ta med papirene på det og papirer på senkesettet og dra på biltilsynet for å få det skrevet inn i vognkortet.

Deretter kan han godkjenne bilen med senkesett..

Har snakket med et par til i kveld og de mente også jeg kun trengte papirer på fjørene, det sitter Apex fjærer på bilen og de har jeg papirer på , så håper derfor at dette skal gå bra.

Er jo fjærene som senker bilen, ikke demperene så det virker jo igrunn logisk når jeg tenker etter..

Passer få å få ført inn felgene(16") i vognkortet samtidig når jeg først skal skrive ut nytt.

Fant forøvrig tuv-papirer på øyelokkene når jeg rotet gjennom papirbunken min i dag, kan vel være greit å få det skrevet inn også, biltilsynet har jo blitt så nøye i det siste så får vel ratt mengellapp på det også ved eventuell teknisk kontroll...

Takker for svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...