Gå til innhold

Veldig lite som skal til for at bilen vibrerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjørte til jobb i dag fikk jeg skikkelige viberasjoner i bilen i 70-80 km/t. Etter å ha sjekket at alle hjul satt ordenlit og fikk spylt vekk snø fra felgene virket alt normalt igjen. Er det virkelig ikke mere som skal til?

På andre biler (ikke bmw) har jeg aldri opplevd dette før..

Skrevet

Fint å høre at flere har hatt samme problemet :P trodde kanskje d var noe helt feil med forstillinga eller noe sånt. Litt rart i å me at jeg netopp har fått sjekka alle foringer mm.

Skrevet

Har samme problem hele tiden selv. Litt snø inni felgene etter en liten sladd eller fastkjøring, så fryser det fast over natta, og dagen etterpå er bilen helt j... å kjøre. Tror ikke jeg har tall på antall ganger jeg har stoppet og gått ut for å ta ut og slå løs snø og is innvendig i felgene denne vinteren. Det har aldri vært noe problem for meg med noen biler før, så det har vel noe med snømengdene å gjøre, pluss at E34 nok er ganske følsom for ubalanse (i likhet med veldig mange andre BMWer), og når jeg da kjører med såpass åpne felger som jeg gjør.. :?

Skrevet

Er vel ikke så vanskelig å tenke seg til ha en klump med snø/is/grus veier, og hvor mye de gramma utgjør under rotasjon ??

Skrevet

Hadde samme problemet selv.. Var på motorveien og rompa på bilen lå og hoppet opp og ned.. Så fjernet alt av snø/is i alle felgene.. Men da ristet rattet som bare det når jeg kom over 40 km/t.. Så ble Gullvask på statoil :D og viiips ny bil :D hehe

Skrevet
Har samme problem hele tiden selv. Litt snø inni felgene etter en liten sladd eller fastkjøring, så fryser det fast over natta, og dagen etterpå er bilen helt j... å kjøre. Tror ikke jeg har tall på antall ganger jeg har stoppet og gått ut for å ta ut og slå løs snø og is innvendig i felgene denne vinteren. Det har aldri vært noe problem for meg med noen biler før, så det har vel noe med snømengdene å gjøre, pluss at E34 nok er ganske følsom for ubalanse (i likhet med veldig mange andre BMWer), og når jeg da kjører med såpass åpne felger som jeg gjør.. :?

BMW vil jeg da si er VELDIG følsom mot ubalanse. Som jeg sa tidligere, har aldri opplevd dette med noen annen bil, men nå vet jeg dette :wink:

Takk for alle svar!

Skrevet
Bruk bremsene hardt og brutalt, da blir det varmt og snøen smelter, det pleier som regel å løse problemet.

Ikke alltid like greit å finne en plass der man kan bremse så hardt at skivene blir gloheite. Snø, is og slaps gir ikke god nok friksjon til det.. :o

Skrevet

Dette er en velkjent problem og som jeg har på min andre bil ( Toyota ). Det kan være at kaliperne foran henger. Kjenn på felgene om de er varm etter å ha kjørt en stund. Det kan være skitt eller at du må skifte bremseveske. På min skjer dette kun når det er kaldt ute. Hjelper hvis jeg slår på felgene med noe stål eller noe annet tungt, så løsner den igjen.

En kaliper er en kaliper og må overhales fra tid til annen samme hvilken bil det er.

Skrevet

Er bare to timer siden jeg fikk "ny bil" :P Fikk den endelig inn i en varmegarasje med "stimspyler", så fikk bort alt av snø og is... Har vært et helvette de siste to dagene. Fra 80-110 ristet det noe helt sinnsykt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...