Gå til innhold

Kompressor til lakkering


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

trenger ikke mye trykk, mellom 3 - 6 bar. så og si alle kompressorer klarer nok trykk, men kapasiteten har masse og si. litt surt å ha en 24/l tank, for da må du vente litt før den jobber seg opp igjen. mye innenfor lakkering handler om å finne måten det passer best for deg. ergo, finn ut hvilket trykk/mengde luft/lakk som du syns det er mest behaglig å lakke med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4-4.5 bars trykk inn på sprøyta mi når jeg lakker. Har en bra stor kompressor, men jeg har også en "snikkerkompressor" der tanken er 40 (?) liter ca... Den funket så bare juling, men en må jo da jobbe litt i takt med kompressoren. Denne mellomtingen finner du ut av så fort du venner deg til sprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først kjøpe ny kompressor så unngå for all del å kjøpe en som er for liten. (Har selv gått i den fella..) Lakksprøyta bør nok ha 200-250l/min. Men skal du f.eks bruke en rondellsliper så bør denne ha 400-450l/min. Mindre en 50 liters tank er bare tull å kjøpe. Går selvfølgelig ann å lakkere, men kompressoren kommer til å gå hele tiden og bli veldig varm. Med det resultat at du får ujevnt trykk og mye fuktighet i lufta.

Sats heller på noe rundt 100 liter hvis du har planer om å bruke den til mye moro fremover. Gjerne 3-fas også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...