Stian Børresen Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Hva trenger jeg av deler og hva vil et sånn ca overslag på pris være for alt jeg trenger? tenkte jeg skulle få toppen frisk og fin siden jeg får en komplett 325E motor med girkasse og bakaksling med diff brems til en billig penge;) Hvilke trimkam vil være å anbefale på en sånn 2.5-2.7l konvertering? og hvor mye kan jeg plane toppen,før ting tar borti hverandre?
propan Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Kam,løftere,(evt fjærer og retainers) Kamsett rett og slett. Sliping av ventilseter og sjekk av styringer er det så forskjellige priser på av forskjellige men regn med 2000+ Kam kan du bruke en 280-285 graders maks med 11mm løft på gata,da er den fin å kjøre og trenger ikke sterkere fjærer,ikke gå for 294+ hvis ikke du virkelig skal til liksom. Kam koster vel en 3-4000.
propan Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Planinga må du måle med kit eller noe men regn på komp først. Jeg har ikke peil når det gjelder sugemotor,jeg overlader jeg.
BMW_Racing Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Jeg har nettopp Overhalet min topp. Bytta Kam(Shrick 282 - 272), Vippearmer, vippearm aksler, ALLT av pakkninger + Porta,plana O.s.v. Og det har begynnt å koste litt nå. Kjøpte Kam, slippesett, vippearmer, vippearm aksler hos koed. BILLIGERE. Men Sa... Det blir bra og da.
stian329 Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Min M20"B25" AMC-topp kommer på ca 22-23000,- i deler og arbeid hmmmm.......
Stian Børresen Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Skrevet Februar 28, 2006 takker for svar:) har en som skulle bytte alt i toppen for meg å slipe ventil setene og alt sånt for 700kr. bare jeg kom med delene. da slipper jeg det der styret selv:P Men da skal jeg se meg litt rundt etter hvilke butikker som er billigst på kamsett og toppakningsett. trimkammen er jeg litt usikker på hvilken jeg skal ta enda..kan jo like greit sette inn titan ventiler og sterkere ventilfjører mens jeg først er igang, å montere en værsting kam. Burde jo bli en sprek motor det der da:) b27 - trimkam,planing,porting,grenrør,effektanlegg + chip å filter. burde vel klare 200hk+ med noe sånt vil jeg tro.
Bimmerlars Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Hva med en 304 grader fra Koed? Da går den ikke under 2000 omdreininger. Må være rått å høre på Står at den gir ca. 20hk
Stian Børresen Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Skrevet Februar 28, 2006 304grader blir kanskje i det meste laget? litt kjedelig at bilen går på 2000rpm på tomgang da..men hadde sikkert vært en sinnsyk lyd når man dro på sikkert ganske så kvass:) Noen som vet hva en 2.7liter konvertering vil gi med en nyoverhalt 2.5 topp? med vanlig kam og vanlige ventiler osv..
Bimmerlars Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Blir kanskje litt mye for en bil som skal brukes i det daglige.. men gromt er det da alikevel
stian329 Skrevet Februar 28, 2006 Skrevet Februar 28, 2006 Hva med en 304 grader fra Koed? Da går den ikke under 2000 omdreininger. Må være rått å høre på Står at den gir ca. 20hk Lurer på om Motronic'en har planer om å mate de 20hk med bensin eller ei, ved kun å skifte kam? Når det gjelder pakningssett/slipesett så gå for Elring som er OEM-kvalitet, finns så mange billigmerker som jeg ikke hadde stolt et sekund på. Men du gjør jo som du selv vil selvfølgelig. Elring, Götze, Federal Mogul er bra merker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå