Gå til innhold

Heftelse på reg nr, hva betyr denne?

SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

agboknr Dagbokdato

2005156104 08.06.2005

Innsender 9222 Santander Consumer Bank AS

Postboks 177 Depot-Lån

1325 LYSAKER

Gjelder person/foretak:

Fagralôn Rüni

Borgundvegen 1

6003 ÅLESUND

Salgspant i motorvogner:

CE82845

NOK 67.960,00

til

ELCON FINANS AS Org.nr 930 242 101

Strandv 18

1366 LYSAKER

til sikkerhet for innkjøpslån.

Skjønner meg ikke helt på det der, kan noen oversette? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært og sett på/vurdert en ny bil? Også har du fått vite at det er en heftelse på bilen?

Såvidt jeg veit betyr det at den som selger bilen, altså nåværende eier skylder penger på lånet han brukte for og kjøpe den.

Så hvis du kjøper bilen så får du det lånet med på kjøpet! ?

Eller det kan bety dette:

Nåværende eier av bilen har tatt seg et innkjøps-lån, med sikkerhet i bilen. Han har fortsatt ikke betalt ned lånet, og derfor kan de han lånte pengene av, ta pant i bilen for den summen som stod nevnt! ?

Correct me if i'm wrong, dere andre! mye mulig jeg driter meg ut her..er ikke så veldig våken kl.04.24 på morgenen!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgspant betyr at det er tatt opp lån med sikkerhet i bilen. Den opprinnelige lånesummen var da på 69.960,-. Den summen vil stå der opptil 3 uker etter at lånet er nedbetalt. Ergo kan det i teorien kun være 5,- igjen selv om en bil står med salgspant på 5 millioner. Spør derfor kjøper om dette, og avtal gjerne at du betaler ut lånet hans med deler av kjøpesummen, og gir ham resten av pengene direkte. Slik er du sikret at bilen blir lånefri før overtakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kjøpte min bil, så var det gjeld på den.

ble med selger i banken slik at han fikk betalt gjeld, og jeg fikk en skriftelig bekreftels av banken på at gjeld var slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kjøpte min bil, så var det gjeld på den.

ble med selger i banken slik at han fikk betalt gjeld, og jeg fikk en skriftelig bekreftels av banken på at gjeld var slettet.

helt kalrt den enkleste og beste måten og gjøre det på.

Eller f.eks få et skriv fra banken med lånenummeret hvor det bekreftes at lånet på bil xxx med reg.nr xxxxx blir slettet ved at resterende beløp innbetales. Så er det bare og betale den delen i nettbank og gi selger restbeløpet.

lånet i dette tilfellet ble tatt opp i juni i fjor så beløpet det dreier seg om er nok endel mindre enn det som står oppført på brønnøysund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...