Gå til innhold

Bytte fra 2.7eta til diesel veiv og råder


apriliamann
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en orginal m20 b27 eta motor som jeg skal bytte veiv og evt. råder til diesel. Hvilke biler kan jeg bruke disse delene fra. Og hvor mye er forskjellen i vekt på 2.7eta veiv og diesel veiv? Kommer jeg til å miste noe effekt på det?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en orginal m20 b27 eta motor som jeg skal bytte veiv og evt. råder til diesel. Hvilke biler kan jeg bruke disse delene fra. Og hvor mye er forskjellen i vekt på 2.7eta veiv og diesel veiv? Kommer jeg til å miste noe effekt på det?

På forhånd takk!

Veivene ligger nok på samme tyngde.

Hvorfor skal du bruke diesel-rådene?

Hvis du lurer på vilke deler som passer fra hvilke motorer, så kan jeg gi deg et kjapt og upresist svar: Ganske mange deler passer overens, men de må monteres i henhold til hva type motor og effektuttak etc..

Prøv å søk litt om dette, for det ligger endel info som er blitt skrevet gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppskrift til 2,7 m20 med el uten turbo, kompforholdet er noe annet og er masse varianter.

Blokk fra:

F.eks E30 325i. Altså m20b25 med boring 84mm

Veiv fra:

Denne er da smidd.

E28 524td SEDAN, U.S.

E28 524d SEDAN, Euro

E28 524td SEDAN, Euro

E30 324d SEDAN, Euro

E30 324td SEDAN, Euro

E30 324td TOURING, Euro

E34 524td SEDAN, Euro

Men disse gjør samme effekten:

E28 528e SEDAN, U.S.

E28 525e SEDAN, Euro

E30 325e COUPE, U.S.

E30 325e SEDAN, U.S.

E30 325e COUPE, Euro

E30 325e SEDAN, Euro

Råder fra:

E12 520 SEDAN, Euro

E21 320 SEDAN, Euro

E21 323i SEDAN, Euro

E28 528e SEDAN, U.S.

E28 520i SEDAN, Euro

E28 525e SEDAN, Euro

E30 325e COUPE, U.S.

E30 325e SEDAN, U.S.

E30 320i COUPE, Euro

E30 320i CONVERTIBLE, Euro

E30 320i TOURING, Euro

E30 320i SEDAN, Euro

E30 323i COUPE, Euro

E30 323i SEDAN, Euro

E30 325e COUPE, Euro

E30 325e SEDAN, Euro

E34 520i SEDAN, Euro

Stempel fra:

E30 325i COUPE, U.S.

E30 325i SEDAN, U.S.

E30 325i CONVERTIBLE, U.S.

E30 325ix COUPE, U.S.

E30 325ix SEDAN, U.S.

E30 325i COUPE, Euro

E30 325i SEDAN, Euro

E30 325i CONVERTIBLE, Euro

E30 325ix COUPE, Euro

E30 325ix SEDAN, Euro

E30 325i TOURING, Euro

E30 325ix TOURING, Euro

E34 525i SEDAN, U.S.

E34 525i SEDAN, Euro

Z1 ROADSTER, Euro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aroid: Det eneste som er synd her, er jo at personen som har denne "utfyllende" oppskrifta ikke har tatt med hvilken årsmodell stemplene kommer fra. Det er ganske essensiellt.

Han skriver også at kompen kommer til å bli 7.9:1. På hvilket grunnlag kan han si det. 200, 731 og 885 toppene har jo forskjellige forbrenningskammer, og dette gir jo da utslag på kompverdi.

Denne "oppskriften" kan gjerne sammenlignes med min oppskrift på pannekaker: "Ehh.. Egg, sukker, melk og mel? Sånn ca??"

Er du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det er meg som kom med den "oppskrifta en gang tidligere han har kopiert,men der skrev jeg aldri om komp.

Kun hva som kunne/skal brukes av deler.

Forskjellig komp ved 86 og 88 stempla som du sier.

- 200, 731 og 885 toppene har jo forskjellige forbrenningskammer, og dette gir jo da utslag på kompverdi. -

Var da bare snakk om èn topp også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka i helvete?? (Dette må være alderen.... :wink: )

kompforholdet er noe annet og er masse varianter.

Dette står det vitterligen på den sida Aroid lika til, men jeg satt nå nettopp og leste et tilsvarende innlegg om 2.7-greier med 7.9 i komp...

Glem det... Var inne på et annet forum og leste ett innlegg fra en løkass der.... Mixa litt... Var egentlig han jeg svarte...

Sorry Aroid. Glem det med topp og komp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...