Gå til innhold

Problem med obc på e36.


Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Satt å tuklet litt med obc`en i bilen her om dagen. Ende opp med at det blinker "code ----". Prøver jeg å trykke inn en kode, deretter på "set/res", begynner bilens flyte å tute i ca 30 sek (ganske frustrerende).

Jeg får heller ikke start på bilen. Virker som en sperre siden det blinker "code ----" på computeren.

Noen som har vert borti samme problemet? Eller som vet hva jeg bør gjøre? Har jo en tysk bruksanvisning her som jeg sjønner lite av.

Skal jeg koble av batteriet så alt i bilen mister spenningen sin? Blir da obc`en resat? Vurderer å prøve dette. Men er bedre å spørre en å gjøre dette verre :roll:

Hadde vert greit å fått start på bilen lissom :)

Setter pris på alle svar og forslag.

Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..ja kanskje det.

Ja prøvde å få til digtal kmh viser. Trykte 1010 tror jeg. Sto i anvisningen at jeg skulle trykke de samtidig. Om det var på code eller noe annet jeg skulle trykke inn de samtidig på er jeg ikke sikker på. Lyset ble litt sterkere i displayet da jeg gjorde dette ivertfall.

Jeg kommer på ingen måte ut av "code ----" Trykker jeg på andre ting kommer den grusomme tuten !!

Jeg får prøve å koble av + polen på batteriet å la den stå en 15 min. Tror jeg leste noe om 10 min en plass, men at jeg måtte lagre instillingen til radioen. Hos meg er jo den uorginal så dette er vel ikke noe å bry seg om.

Ut å koble av.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere først er inne på temaet; hva er den CODE funksjonen godt for? På min har jeg startsperre i mettkonsollen, må bruke denne "pennen" når startsperren er aktivert.. kan jeg istedet taste en kode som jeg har programert inn i computen når jeg vil start bilen? Det hadde hvert feeet om det er mulig.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir på en måte dobbel startsperre.

Vri tenniningsnøkkelen til hakk 1 trykk code, trykk deretter en kode mellom 0001 og 9999 og trykk så set/reset og ta ut nøkkelen.. da vil det lyse et rødt lys på code knappen,aktivert. Du må låse den opp igjen med valgt kode neste gang du skal starte,om ikke går bare starteren uten at motoren starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...