Gå til innhold

sperrer...


E28iM
 Share

Anbefalte innlegg

hei.. har en bmw 528i E28 84mod.. problemet er at den noen ganger sperrer på ganske lavt turtall.. noen ganger kan eg stå i ro å bare trykke pedalen i bånn, da står den på ca 2000 og bare surkler på ein måte.. virker som om det er ein form for turtallssperre...? men visst eg fører pedalen rolig inn så går den normalt opp i turtall....

noen som har ein formening om hva det kan være?? har sjekket for falsk luft, og det ser forholdsvis tett ut..

håper på hjeelp.. ganske frustrerendes.. :(

Mvh Steinar A Lysfjord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du har feil tenningstidspunkt.

Prøv å vri litt på rotoren, mens bilen går og kjenn om du får mere turtall viss du gasser da.

Bare husk hvordan den stod viss du må vri den tilbake igjen ev. merk med tursj.

tror ikkje det er tenningen som e problemet, for det kommer og går som det vil egentlig.. noen ganger e det nesten ingenting og andre ganger e det heilt forferdelig.. umulig å kjøre i oppoverbakker og slikt.. ser luftmengdemåleren min er blit åpnet, sikkert noen som har prøvd å tukle med den hmm... er det lmm`en som har tatt kveld kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det eller lite bensin på tanken.

Høres ut som ett bensin problem.

hehe.. har full tank.. :P men det føles ut som om det skjer ett eller ana med bensin tilførselen når det skjer... ? ser bensinforbruket ligger på 18,8L/100km 1,8L på mila?? er det normalt?? pluss at den derre økonomimåleren under turtelleren lever sitt eget liv.. plutselig ligger den på"maks" og så detter den ned på null osv.... :?:

takker for svar folkens.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8l på mila er ikke normalt. Noen mulighet for at bensintrykksregulatoren kødder da?

hmm..njaa.. e jo ein mulighet det og.. men den skal vel ikkje kutte visst det blir for mye bensin..? ryker vel gjerna litt svart då.. :P men eg ser at på retursida på bensinregulatoren ligger det ein blank rund "ting" er det noe viktig noe det, eller e det bare til å fjerne den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotoren bør man ikke røre mens motoren går, men vri på fordeleren. Skjønte sikkert hva han mente men :wink:

Oops. Var det jeg mente ja.

Litt sliten. *flau*

hehe.. skal være flink visst en får motoren til å gå uten fordelerlokk i det hele. :P får ut å prøve å finne ut av dette herre problemet eg då.. er fortsatt mottakelig for meninger.. :)

på forhånd takk,..

mvh Steinar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...