mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 er det lovlig fra feks en svensk forhandler og sende varer til norge uten svensk moms? mailet en fyr i danmark som ikke ville trekke fra momsen på varen jeg ville kjøpe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Vi får Radio biler fra Hong kong, han sendte de som "gave" og da var det vist moms fritt, men er ikke helt sikker.. skal undersøke litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 var ikke det som var spørsmålet mitt.. vet jeg må betale norsk moms på varen uansett.. men irreterene og måtte betale dansk moms i tillegg.. dobbel moms ... på varen jeg skal kjøpe blir det 1200kr(ikke fin regnet) bare i moms fra norge og danmark... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Du skal ikke betale moms 2 ganger. Du skal betale bare for den Norske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 sendte en mail til.. firmaet har vel aldri hatt norske kjøpere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Jamen, men vis du sender som gave, må du ikke betale moms i det hele tatt, i så fall hva jeg har hørt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel C. Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Hvis det er et firma så kan de sende det til deg uten dansk moms. Da får de uansett bevis på at varen er utført. Om du for eksempel selv henter varen i Danmark så betaler du dansk moms og selv utfører varen ved tollstedet på grensen og du får da tilbakeført den danske momsen. Om de fortsatt er usikker så kan du henvise dem til Tollvesenet i Danmark på tlf: +45 7222 1818 eller http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Koed sender vel uten dansk moms til Norge? Slik at du kun betalar norsk moms! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 Jamen, men vis du sender som gave, må du ikke betale moms i det hele tatt, i så fall hva jeg har hørt.. det er du sikker på? edit:rart,fyren jeg mailet ville fortsatt ikke ta bort den danske momsen men kunne sende som gave.er ikke det værre for et firma om det blir tatt?noe muffins her tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå