NeonMuffler Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 hei, som noen veit så holder jeg på å bygge kraftig om min BMW E30 318i 88mod. siden den skal bli regestrert, så har jeg måttet passe på et par ting, men nå som jeg veit at bilen er flyttegods, lurer jeg derfor på hva fordelene er ved det:) har hørt at det er andre regler for belter, blinkers osv, noen andre som veit om noen fordeler? takk på forhånd! christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Delte meninger,min er også flyttegods. Blitt stoppet flere ganger men mine 9" felger og stor eksos+++ Men hver gang de kikker i vognkortet blir jeg vinket videre. Har også eu godkjent med de felgene++ uten problemer. Men ingen har enda gitt meg ett skikkelig svar på hva det innebærer. Min blir f.eks ikke målt avgass ved eu.. Men jeg har en 1979 mod også da. Har hørt noe om at ved flyttegods før 80+ett eller annet gjelder krava fra 1963 eller noe. Dvs 4 hjul og bremser-alt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Her er det tydligvis noe jeg ikke har fått med meg.. Kan noen fortelle meg hva denne flyttegods-fordelen er for noe.. ? Skjønte mindre eller ingenting av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Flyttegodsimport var en regel som fallt bort for noen år siden. Den innebar at man kunne ta med seg bil inn til Norge igjen etter et lengre opphold utenlands. Bilen ble/blir da stort sett godkjent på landet den kom fra sine premisser. F.eks. er Voyageren til foreldrene mine flyttegodsimportert fra Texas (Plymouth i stedet for Chrysler som er EU-navnet på Voyagerne). Man slapp da at de lakkerte blinkerne i fronten svarte på sidene og monterte eksterne sideblinkere (på amerikanske biler har de sjelden sideblinkere over/bak skjermen, mens frontblinkerne er laget slik at de går rundt hjørnet og derfor viser både forfra og delvis på siden) og baklyktene ble akseptert som de var. Dvs. at de kun har to lamper, dvs. en hvit del for ryggelys og en stor rød del for kjørelys, bremselys og blink. Når den blinker bruker den bremselyset, altså blinker rødt bak, slik som er normalt i USA. Dukker du opp med slike amerikanske lykter på en normalt importert bil får du kjapt trøbbel både i EU og på veien. Hadde bilen hatt sidemarkeringslys slik som også veldig mange biler har i USA, så hadde de også vært godkjent. Det er de IKKE på andre biler enn Volvo, med mindre de er flyttegodsimport. Av en eller annen rar grunn var det ikke greit på amerikanske biler som ble tatt inn på normalt vis, men med en gang Volvo kom med det ble det en sikkerhetsgreie, og selvfølgelig godkjent - men fortsatt ikke lov på de amerikanske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Hadde en Firebird fra 1971 som var flyttegodsregisrert en gang. Denne var lovlig med røde blinklys , originale bilbelter og speedometer i miles osv. Da jeg hadde den fikk jeg vite at bilen kun skulle tilfredstille kravene i kjøretøyforskriften fra 1946 eller 1942. Det var også merket i vognkortet at bilen var tatt inn som flyttegods. Samme merkingen er i vognkortet til BMWen til NeonMuffler. Håper derfor at denne også kun skal tilfredstille de gamle kravene. Gjør en godkjenning mye lettere. Har tatt opp dette med biltilsynet nå så vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Skriv her hvis du finner det ut da,for jeg har snakka med 3 stk på tilsynet med forskjellige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Hadde bilen hatt sidemarkeringslys slik som også veldig mange biler har i USA, så hadde de også vært godkjent. Det er de IKKE på andre biler enn Volvo, med mindre de er flyttegodsimport. Må bare komme med litt flisespikking Hadde en saab 90 '85 modell en gang. Der sto det i vognkortet "Godkjent med sidemarkeringslys" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 begynner og bli en vane med dobbelposting..faen ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 er vel lovlig å kjøre uten bilbelte også på vist bilen er reg. som flyttegods? husker fattern hadde ivertfall en gammel camaro som det ikke var orginalt med bilbelte..å det var heller ikke påbudt og ha montert bilbelte i bilen.. men han monterte bilbelte i senere tid..å ble du da stoppa uten bilbelte fikk du bot.. norge har mye rare regler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Det har noe med årstall og hva bilen kom med å gjøre. Min har ikke belter baki og det gjør ingenting om det sitter noen der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå