Gå til innhold

montere senkesett på E30, hvordan??


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

har nå nettopp vært i garasjen og montert senkesett bak på min e30, men jeg klarer rett og slett ikke å få av di gamle demperne foran?

får ikke av fjærbeinet. den sitter noe grønnjævlig i bunnen...

hvordan skal jeg få dette til?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bærekula du ikke får løsnet da? Da kan du bruke en endeleddsavdrager hvis det er plass til å få den på, eller en kuleboltmeisel og sleggehammer. Du ser hvordan disse ser ut i Torshov katalogen http://www.torshovbil.no/katalog/2006/t ... og_061.pdf på side 144 og 145. Artikkelnr. 1730298 og 1730297. Bor du ikke i nærheten av Torshov får du kjøpt slike verktøy hos andre bilrekvisitaforhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det altså bare å hamre løs på den som fjørbeinet sitter i?

skulle ha gjort dette så fort som mulig, så d blir ikke aktuelt å reise avsted å kjøpe verktøy for jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par andre alternativer:

Du lar alt være montert, bare skrur av mutteren på bærekula. Så stikker du en vanlig meisel mellom bærekula og fjørbeinet og banker til med slegge. Men husk at med denne metoden kan du ødelegge bærekula.

Det går også an å stikke inn et brekkjern og jekke ned bilen slik at den andre enden på brekkjernet blir presset oppover.

Å varme opp er ikke så dumt hvis du har muligheten for det f.eks. med en skibrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...