Gå til innhold

Klikket for motoren etter tomgangsregulatorrens..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starter den så fyker den opp til 3000 omdreininger og så synker den til 1000 og så fyker den opp igjen til 3000..

Dette er når den står på tomgang.

Noen tips til ka eg har gjort gale eller ka som er feilen??

Er desperat etter hjelp!!!

Skrevet

Er ganske så veldig sikker på det ja.. Kan det være en vakuumledning altså som ikke sitter som den skal kanskje?? Blir den sånn da??

Skrevet

Kan det være at eg har sprayet reimen med silikon spray?? Syns den oppførte seg noenlunde det samme forrige gang.. Men det gikk jo vekk.. Kan dette være problemet??

Skrevet

1. Det skal være en slags pakning imellom regulatoren og manifolden, den må erstattes med en ny en uansett når du monterer/demonterer tomgangsregulatoren.

Hvis du har gjort dette så sjekker du røret til throttlebodyen og regulatoren og ser om den er tett og sjekk at du ikke har fokket luftmengdesensor eller kablene for gassen.

At motoren oppfører seg på denne måten, skyldes en feil i motor styringen (automatisk choke) og den måler forskjell i vacuum trykk i røret. Sjekk alt som er involvert i dette..

2. Hvis du fremdeles ikke finner noe, prøv å starte motoren med luftmengdesensoren koblet av. Hvis den starter og bilen går fint på tomgang så er det luft mengde sensoren som er ødelagt. Denne sensoren er meget omfintlig og lett å ødelegge.

Skrevet

Da jeg tok av den plastgreien som går ned ved siden av viften.. Den hang sammen med et plastdeksel som er over radiatoren og startet opp så var den normal.. Satte den på igjen og alt var fint :)

Så får bare håpe at det er i orden no da.. Har virket i en god stund ihvertfall no..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...