Gå til innhold

ulyd.. (ved igangsetting av E36 318i)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er så godt igang med å fortelle om bilproblemene mine, så tenkte jeg at jeg kunne fortelle om den siste feilen også..

-- Når jeg starter bilen, og begynner å kjøre, kommer det alltid en rask, "vond" lyd fra bilen.. (vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den..) Men det er bare etter jeg har starten den..må jeg stanse i et kryss, eller stå i kø, for så å kjøre i 1gir, blir det aldri noe lyd...

Har hatt dette problemet lenge nå, og har også fått noen til å se på saken (rudolfsen.. :roll: ) mn de fannt ingen feil...

så er det noen av dere som vet hva det kan være?

Skrevet

Kommer litt ann på hvordan denne vonde lyden er. Kan være starteren som er problemet, kan være lyden fra ventilløfterene før de får nok oljetrykk du hører.

Er som sagt ikke så lett å vite uten å få noe bedre beskrivelse av lyden. :) Tikkelyd? eller bare et kort kontant lite bang? Går den med turtallet? Forsvinner den rett etter bil har startet? osv..

Skrevet

skal høre skikkelig etter i morgen!

mn det er ikke tikkende nei.. bare en skarp, noen ganger høy lyd..

kommer bare en gang, uavhengig av at klutsjen er inne eller ikke..

mn..skal høre godt etter..

Skrevet

Halla.. Kjekt og se flere på forumet her fra møre og romsdal.. :D Surnadal? kjørt gjennom der en del ganger for å si det slik.. :lol:

Men over til saken din.. Tror det kan være noe alla det Joe her sier..

318 har trommel bremser bake og da er mest troli feilen at skoene inne i trommelen henger en liten grann så når du starter og kjøre så nappes dem løse.. for eksempel kan det være kondens inne i trommlene så skoene fryser.. KALDT oppe i den kløfta med deg vettu.. :P

Men prøv å la være og parkere med håndbrekk på over ei natt eller noe for så å se om lyden forsvinner.. vet at både muttern og xdama er xtrem på dette me å allti parkere med håndbrekket på..

Håper jeg fikk rett ang. feilen din! (stiller vel på grilling og treff til sommern du?)

Kent

Skrevet

tok feil på spørsmålet.. trudde det var med en gang du starta motoren på bilen. ikke med en gang du kjørte! er nok noe som henger igjenn en plass da.

Skrevet
Halla.. Kjekt og se flere på forumet her fra møre og romsdal.. :D Surnadal? kjørt gjennom der en del ganger for å si det slik.. :lol:

Men over til saken din.. Tror det kan være noe alla det Joe her sier..

318 har trommel bremser bake og da er mest troli feilen at skoene inne i trommelen henger en liten grann så når du starter og kjøre så nappes dem løse.. for eksempel kan det være kondens inne i trommlene så skoene fryser.. KALDT oppe i den kløfta med deg vettu.. :P

Men prøv å la være og parkere med håndbrekk på over ei natt eller noe for så å se om lyden forsvinner.. vet at både muttern og xdama er xtrem på dette me å allti parkere med håndbrekket på..

Håper jeg fikk rett ang. feilen din! (stiller vel på grilling og treff til sommern du?)

Kent

Hehe...bruker nok brekket ja..så kan prøve det trikset ditt :wink:

Og treff blir det nok! både Lånke og Våler ! Gleder meg!! :D

Skrevet

bor du på et flat sted ? Hvis du gjør det så bruk håndbrekken minimalt, dvs. trekk den opp ca. halvveis enn det du pleier og sett bilen i første gir. Den skal ikke rulle. :wink:

Skrevet
bor du på et flat sted ? Hvis du gjør det så bruk håndbrekken minimalt, dvs. trekk den opp ca. halvveis enn det du pleier og sett bilen i første gir. Den skal ikke rulle. :wink:

På flata treng du ikkje håndbrekk i det heile tatt....du kan alltids prøve å rulle bilen når den står i gir...då skal du vere sterk ;)

Skrevet

På flata treng du ikkje håndbrekk i det heile tatt....du kan alltids prøve å rulle bilen når den står i gir...då skal du vere sterk ;)

Eller ha meget dårlig komp i motoren :lol:

Skrevet

Hjelper faktisk å parkere uten å bruke brekket ja.. men noen ganger er den der likevel.. men da er lyden i det minste veldig svak..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...