Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nyskjerig på hvordan det er og montere front bremser fra en 750 i på en 525 ia e-34 . er dette bolt on eller må man lage nye braketter osv .

og ossen blir det med bremsekraftforsterker må jeg ta den fra 750 også?

Skrevet

Bremsene er bolt on. Har du fått tak i 4-pot eller 1-pot calipere?

Ang hovedbremsesylinder, så er det vakuumstyrt bremsekraftforsterker på din 525i. 750en har jo hydraulisk, så der er det litt mer omfattende.

Skrevet
E32 750 hadde vel først 1 pot og så 2 etter 1990 tror jeg.... er nesten sikker på det .. aldri 4 i alle fall.

Da må du nok sjekke en gang til, for det er jeg ganske så sikker på.

Skrevet

http://bmwe32.masscom.net/sean750/caliper/RebuildBrakeCaliper.htm

les litt på den siden så ser du... Mulig han som har skrevet det tar helt feil..

These are pretty simple, straightforward single piston brake calipers. You have 4 of them. Where Mercedes-Benz is using double pistons per brake caliper for their S-series (W126), BMW is still using 1 piston and it does the job adequate, in case you have a small 7 (6 cilinder). The big 7 (12 cilinder) has simply to much weight for these calipers.....whe're talking about 1900 kilogram (4180 Lbs) of German steel.....as an '88 750 owner, I was never impressed with the brakepower of my car equipped with these single piston calipers. Fortunately, BMW got the same impression and changed the 750 front calipers to double piston calipers starting from modelyear 91->. But these calipers aren't mentioned in this story.

Skrevet

tusen takk pedi :D .har ikke kjøpt calipere enda ville vite litt mer før jeg begynner å handle inn .

har vurdert å oppgradere motoren i bilen min og da vil jeg begynne med bremser, 750 bremser i front å 540 bremser bak er jo greit at bilen stopper au.

hvordan er det med bremser og biltilsynet .kan jeg montere disse bremsene å så reise på tilsynet å det skrevet i vognkortet. eller hvordan er dette ?

Skrevet

dyrt eller ? åssen stand er døm i å sånn da

er selvsagt interesert væt du .

men noe helt annet Pedi hvordan er med å få godkjent bil med kompressor . har lest du har vært i kontakt med biltilsynet anngående e-21 din . tenkte kanskje du hadde noen synspunkter på den saken au .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...