Gå til innhold

Forbanna boksene

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Ok først til moderator, dette er viktig for meg ikke slett tråden, la den gå til jeg får svarene mine.

Jeg og en kompis kjørte oslo-trondheim. trondheim-oslo idag, vi er på en vei med 80 sone 10km før lillehammer, jeg lå i 120 og så jævla boksen men bremsa ned til 80, men den jæva dritten, blinka rødt og jeg så blått flash, jeg setter på cruisen på 80 og cruiser videre, og på neste boks ble jeg ble blinka rødt og flasha blått igjen, hva er dette for noe, jeg forstår ikke.

er det de gj,snitt måing boksene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Høres ut som det området hvor disse boksene er satt opp ja, men det BESTE hadde også vært om det var dem ja, for disse er bare satt opp i en testfase, så man får ikke bot hvis man blir tatt i disse (etter det jeg har lest i avisene).

Men det som er rart, er at hvis du lå i 80km/t med cruisekontroll mellom boksene så skal du ikke bli tatt på dette, OG du skal ikke se noe lys (etter det jeg har skjønt) når disse gjennomsnittsboksene tar bilde. Kan være en normal boks da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er rart, er at hvis du lå i 80km/t med cruisekontroll mellom boksene så skal du ikke bli tatt på dette, OG du skal ikke se noe lys (etter det jeg har skjønt) når disse gjennomsnittsboksene tar bilde. Kan være en normal boks da.

Lå i 120 før den første dritten, men så den på lang avstand, bremsa ned til 80 og passerte boksen mens dritten blitza meg, når jeg passerte den første så slo jeg på cruisen i 80 og når jeg passerte den andre dritten, blitza den meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg minnes at de boksene IKKE skal blitze. Dette fordi de tar bilde av ALLE bilene som kjører forbi, så de kan jo ikke blitze da på alle og en hver.

Noen her fra Mjøs-distriktet som har erfaring med gjennomsnittsboksene? Blitzer dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, jeg er skikkelig iritert idag, først blir jeg blitza to ganger, så prøver jeg å håpe på det beste og setter cruisen på i de forskjellige fartsgrensene som kommer i strekningen lillehammer-oslo i håp å ikke bli blitza mer, men de jævla bilistene lager faenskap, tuter, setter på fjernlys og ikke gidder ikke å slå de av. Så ga jeg bare faen og lagde helvete for hele dritten bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kapp dem ned!! :x

kjører du forbi feks en traktor mellom to bokser og gir på så får du bot da?

dem har satt opp ny boks på ring 3 etter storokrysset oppdaga jeg -og ikke minst han foran meg som bråbremsa. var centimetern fra smell. satans dritt disse boksene. kun pengemaskiner for staten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kapp dem ned!! :x

kjører du forbi feks en traktor mellom to bokser og gir på så får du bot da?

dem har satt opp ny boks på ring 3 etter storokrysset oppdaga jeg -og ikke minst han foran meg som bråbremsa. var centimetern fra smell. satans dritt disse boksene. kun pengemaskiner for staten

har hørt at dem har satt opp en dritt på strekningen stovner-aker sykehus. et eller annet sted ved bomringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt der, for ikke lenge siden.. det skal ikke blitze, det blinker bare et lite rødt blink.. så skal det være greit, det er fortsatt et prøve projekt, så ingen fare.. men rart at det blitza da :S sånn blendene eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288179
Systemet tar bilder av samtlige biler og sjåfører som passerer sørover langs E6. Og siden de nye fotoboksene bruker infrarødt lys, vil ikke bilførere selv kunne oppfatte at de fotograferes. Men det settes opp tydelige skilt med varsel om at det foregår strekningsmålinger på stedet.

Dette vil jeg kalle overvåking av det norske folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt der, for ikke lenge siden.. det skal ikke blitze, det blinker bare et lite rødt blink.. så skal det være greit, det er fortsatt et prøve projekt, så ingen fare.. men rart at det blitza da :S sånn blendene eller?

skjønner mindre og mindre,kompisen min som satt ved siden av meg la heller ikke merke til det, linken chrizz har lagt ut der står det at sjåfør merker ikke noe på grunn av infrarødt lys ,du sier også at du har kjørt der, da må jeg virkelig ha bra syn, Det røde lyset blinka, og samtidig et svakt lite blått flash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at dem har satt opp en dritt på strekningen stovner-aker sykehus. et eller annet sted ved bomringen.

ja det har vel ikke vært nok ulykker der da så nå skal folk se mer på "nåla" og etter grå bokser i veikanten enn på trafikken foran. slutter snart å ha skilt foran på bilen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...