Gå til innhold

Banekjøring på Sneltvedt?

Anbefalte innlegg

I vinter har vi hatt en lite prosjekt på gang på gården der jeg bor, vi har 60mål jorde der vi har brøytet en grei bane som vi kan leke oss på, hehe.. og idag stod det faenmeg et innlegg i avisa om banen min, hehe.. legger den ut her for dette er helt på trynet:

klageprallybanen2te.png

Jeg er altså omtalt som et autofilt avkom, hehe...

Hvis noen vil komme og prøve bilen sin en dag så er det bare å

komme :wink:

Her er et bilde av banen:

vintertreff29januar0016hn.jpg

Det er sinnsykt rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par sånne baner lokalt her også :)

Morro når det ikke lenger er mulighet for isbanekjøring.

Dette er tydligvis et leserinnlegg ser det ut som.. Men det høres ut som om dette foregår til sent på kveld skal vi tro tonen i teksten.

Autofilt avkom faktisk... send inn til avisen å besvar! Det eneste jeg kan forstå er hvis dere driver på til langt på kveld, da kan folk bli småirriterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte best der hun skrev at: den galne ungdommen bør heller kjøre på egnede motorcrossbaner...

For de er det jo i bøtter og spann av... :roll:

Bedre at ungdommer raser rundt på et jorde, enn på byggefeltet til møkkakjerringa som skrev innlegget spør du meg.

MEN, hvis dere driver å herjer på langt på kveld - da forstår jeg jo "problematikken"... jeg har selv 2 unger som legges klokka 19.30, og vett at kjerringa mi hadde blitt forbanna hvis det var en "ungjypling" som spant rundt i timesvis på et jorde i nabolaget midt i leggetida og utover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All kjøring foregår på dagtid!

Dette er også på landet og det er ikke mange naboer her.

Innlegget i avisa var undertegnet med Frognerbeboer, Frogner er på andre sida av Gjerpensdalen, hehe.. så det argumentet med støy var litt drøyt...

Jeg syns også det er feigt å slenge ut noe slikt uten å undertegne med eget navn.

Imorra leverer jeg et svar til avisa der jeg har skrevet under med fullt navn og tilnr og et ønske om at de som virkelig har problemer me kjøringa kan kontakte meg slik at vi kan komme til en enighet :twisted:

Jeg har kun fått positive tilbakemeldinger og aldri en klage, helt til jeg leste avisa idag :roll:

Jeg kontaktet også alle de nærmeste naboene og de hadde ikkeno problem med kjøring på jordet. Det er faktisk en nabo som har ansvaret for brøyting av banen. sålenge de får lov til å kjøre Sierra`n der, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ihvertfall ha ett par runder med en gammel ford når jeg kommer opp,før nabovennen din stopper hele driten.

Må da for faen være bedre at en kan herje fra seg på ett jorde enn i byggefelta som Pedi nevner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva noen ska legge seg oppi da,siden det ikke er snakk om bråk(siden det blir kjørt om dagen) så er det vel bare at "stakkars dem" ikke får gå på ditt jorde å høre på fuglekvitter i all stillhet eller no :evil: HAter sånne folk som "bare" MÅ legge seg opp i hva andre driver med!! skulle tatt med nasjonalbilen til en på verksted(e21) med fri eksos om dagen å herja litt hehe

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ihvertfall ha ett par runder med en gammel ford når jeg kommer opp,før nabovennen din stopper hele driten.

Må da for faen være bedre at en kan herje fra seg på ett jorde enn i byggefelta som Pedi nevner her.

Ta deg en tur da vel! Føret er meget bra nå :wink:

Mye råe biler som har kjørt der nå blandt annet mazda 323 GTR, og igår kjørte en Audi 80 Quattro med S4 motor! hehe... Tok desverre ikke bilde av Audi`n, men tok et av mazda`n, før han bulka :wink:

vintertreff29januar0164mb.jpg

men den råeste bilen som går der er hjemmelaga! hehe..

det er laga ei rørramme med taunus motor, drivverk, forstilling og bakstilling.

vintertreff29januar0099hl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, knallbra Jarle!

Det er ufattelig hva folk legger seg oppi. Der jeg kommer fra har vi bare en liten gokartbane som det kjøres med bil på, nærmeste store bane (Rudskogen/Våler) ligger 50-55 mil unna. Såvidt jeg har forstått bryr seg ikke de nærmeste naboene seg stort, den som lager problemer for hele området er en hyttenabo som ligger mange hundre meter borte. :roll:

Kunne godt tenkt meg å besvare det leserinnlegget der selv. Be de finne en motorcrossbane som er åpen for alle, f.eks., eller høre om det er bedre at man kjører slik på veien. Problemet med utøvende myndigheter er jo at de ser på dette med å kjøre moro/fort er et IKKE-eksisterende behov, og derfor er løsningen bare å bøtelegge alle de kommer over. De har tydeligvis enda ikke forstått at dette faktisk er et behov som ikke bare går bort av seg selv, og at det må større grep til for å få aggresiviteten og tullekjøringen bort fra veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det typisk at noen få folk i Grenland sutrer så fort det er snakk om noe med bil og motor som kan lage bittelitt lyd. Er alltid klaging når det er bakkeløp og når det blei arrangert flystevne for noen år sia så var det også mye klaging i forkant. Det var ein heliopterskole på Geiteryggen, men der klarte folk å klage så mye at den blei flytta. Så er det som regel aldri de nærmeste naboene som er de største skrikhalsene heller.

Men banen din Jarle så veldig bra ut den. Får håpe det blir masse kjøring der framover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...