Gå til innhold

Hvilket luftfilter?


maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et nytt luftfilter nå, hørt mye bra om greenfilter, k&n filter osv.. men hva lager mest lyd på en bmw 318i? m40 motor.. Har en kompis som kjøpte et filter, og det lager ikke noe som helst lyd.. så om noen der ute har 318 med "powerfilter", og god lyd, så trenger jeg tips:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. hmms.. men siden en kompis av meg ikke har noe lyd.. så lurer jeg litt på det.. Noen av dere som har 318 e36, og har powerfilter, som kan si at de har bra lyd fra filteret?:) Og må jeg kjøpe "hele" greia? Med rør osv.. Hvor får jeg kjøpt sånn full pakke evnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type filter har han kameraten din som ikke får noe særlig lyd? Det er KON-filterene som gir lyd, ikke innsats-filterene! De fleste KON-filteren jeg veit om, KN, KD, Green osv, gir god lyd fra seg! Jeg tror ikke det er sånn at du "MÅ" kjøpe full pakke med rør osv, men det er nok det enkleste, med tanke på tilpasning! :D

Også må du huske på at det er viktig med kald luft til filteret, så et varmeskjold er og foretrekke! ;)

Jeg har desverre ikke noen direkte-linker til forhandlere av slike kit, men det har sikkert noe andre her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av kon filter trur eg nesten det er det samma kva du kjøper, vertfall på ytelse ..lyd er eg usikker på..

Men du får komplette kit fra koed.dk f.eks, personleg kjøpte eg K&n filteret mitt der ifra.. funker heilt kurrant..

Det største problemet med å kjøpe eit "universal" filter kan vera at du ikkje har ein festebrakett å kople det til med, då lyter du nok improvisere litt sjølv, kjøp K&N du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hms.. okey.. vet hvertfall hva jeg skal kjøpe da, men hadde vært litt greit med noe med "eksakt" :D hehe.. jeg har lite peiling.. Har hørt mye om luftmengdemåleren osv osv. Om jeg kjøper hele greiene nytt, hva gjør jeg med luftmengdemåleren da da? Og det er vell det rimeligste å kjøpe kun filteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://norway.schmiedmann.com/DisplayProductDetailsNew.aspx?komplett kit, all you need :wink: luftmengmåleren beholder du, kopler berre festebraketten og filteret på luftmengdmåleren..følger med alt du trenger av intruksjon..

kan og vera greitt og kjøpe ein "powerblankett" for å forhindre varm luft og dritt i filteret :wink:

:wink:

'>

komplett kit, all you need :wink: luftmengmåleren beholder du, kopler berre festebraketten og filteret på luftmengdmåleren..følger med alt du trenger av intruksjon..

kan og vera greitt og kjøpe ein "powerblankett" for å forhindre varm luft og dritt i filteret :wink:

:wink:

http://norway.schmiedmann.com/DisplayProductDetailsNew.aspx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KN filter er greie sett. Da får du litt lyd og samtidig er det lett å montere. Bare skru av luftfilterboksen og deretter montere KN filteret med riktig dimensjon (som det har hvis du kjøper sett) på LMM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...