Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
BilXtra i Hillevåg har Castrol til en grei penge. Sier du at du er BMWCCN-medlem får du 10% i tillegg.

Mekonomen er knalldyre i forhold. Snakker 30,-/liter i forskjell på noen av typene..

Hehe, legger de på 10% pga. medlemskapet?

Skrevet

Kjør på 0W-40 (0W-30) så skåner dere motoren for slitasje på vinteren. Puttet 5W-50 olje i fryseren (-20 grader) og da ble den tykk som sirup. Ikke lett for oljepumpa å få den rundt i motoren.

Skrevet
Castrol er hovedsponsor for Toyota WRC.

Derfor får du kjøpt Castrol olje rimelig hos alle Toyotaforhandlere også. :wink:

Er Toyota med i WRC?

Ser ut som de har slutta nå.

De konkurrerte med Corolla før, men jeg mener å huske at Toyota fortsatt har Castrol stativ hos forhandlerene sine både i Tønsberg (Farnes bil) og Telemark (Funnmark bil).

Kansje lønnsomt å ta en telefon til en lokal forhandler å sjekke om dette gjelder flere steder i landet. (Var sist hos disse forhandlerene mellom oktober og desember -05).

Skrevet
Tror Castrol RS 0W-40 ligger på rundt 150,-/liter i 1-literskanner hos BilXtra, og den er meg bekjent dyrere enn TXT...

Castrol RS er den ikkje 10W-60 da.??

eller har dei en som er 0W-40 og?? :?:oops:

Gjennomsnitts pris på denne er vel ca 170.-/literen :?

Skrevet

TWS er 10W-60, RS er 0W-40. Jeg vet TWS selges som RS noen steder.. USA muligens..

Litt OT, men noen som har kjennskap til Fina (First) 5W-40 helsyntetisk olje?

Ser det går et billig parti av den om dagen.

4L på Europris til 199,- ja. Den er API-SL-gradert, dvs. hakket dårligere gradert enn Biltema sin helsyntetiske 5W-40 som er API-SJ-gradert. Sistnevnte er en tier dyrere per liter.

Fina eksisterer jo ikke lenger (heter Total nå), så den er nok rimelig fordi det er utgått merke.. hvor lenge det er siden Fina forsvant vet jeg ikke, men det vil vel si noe om alderen på olja.

Uansett billig, så jeg vurderer å bunkre opp noen liter. Kommer godt med til alt slags rart. Fint med så billig helsyntetisk om man skal bruke til motorrens, motorlagring eller over kort tid.. evt. på bil/traktor som ikke blir kjørt så hardt.

Skrevet

TWS er 10W-60, RS er 0W-40. Jeg vet TWS selges som RS noen steder.. USA muligens..

Hmm, merkeleg, var inne på en butikk å skulle kjøpe olje til Vingebil´en

Castrol RS 10W-60 169.-/ literen

Castrol TWS Motorsport 10W-60 189.-/literen

Hmmmmmmm, merkeleg :-k:-k:-k

Skrevet

4L på Europris til 199,- ja. Den er API-SL-gradert, dvs. hakket dårligere gradert enn Biltema sin helsyntetiske 5W-40 som er API-SJ-gradert. Sistnevnte er en tier dyrere per liter.

Fina eksisterer jo ikke lenger (heter Total nå), så den er nok rimelig fordi det er utgått merke.. hvor lenge det er siden Fina forsvant vet jeg ikke, men det vil vel si noe om alderen på olja.

Uansett billig, så jeg vurderer å bunkre opp noen liter. Kommer godt med til alt slags rart. Fint med så billig helsyntetisk om man skal bruke til motorrens, motorlagring eller over kort tid.. evt. på bil/traktor som ikke blir kjørt så hardt.

Jepp tenkte på den ja. :)

Grei til både snøfresere og gressklippere i allfall.

Vurderte også å hive den på bilen, men får vel kansje kjøpe en litt dyrere.

Men olje til mere enn 130,- pr. liter tviler jeg sterkt på at det blir på en så gammel bil som E30.

Har vanligvis brukt Mobil 1. 5W-50, men tror den blir litt tynn på BMW'en da den bruker litt olje når den kjøres fort og langt.

Tenkte derfor mere på en eller annen Hel-syntetisk 10W-40 (eller i nærheten) som er helt grei uten å "koste skjorta".

Noen noen gode forslag? (E30 325i med ca. 212.000 km på telleren)

Skrevet

Skader sikkert ikke med Fina First.. tviler på oljene var bedre enn den da M20-motorene kom.. ;-)

Kjører selv med Valvoline MaxLife (10W-40 delsyntetisk) på min M20... ca. 85,-/liter. Det skal liksom være olje ment for motorer gått mer enn 100.000km. Hva som skiller den fra andre vet jeg ikke.. men har merket at min bruker litt olje med den, så lurer på å prøve noe annet. På en tidligere bil utgjorde forskjellige oljetyper STOR forskjell i oljeforbruk.

Skrevet

Da prøver jeg det så fort jeg får lov til å kjøre bil igjen. Blir artig å se hvor stor forskjell det er fra den tynne Mobil 1 oljen til denne. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...