Gå til innhold

x5 som ikke starter!


bmw_123d
 Share

Anbefalte innlegg

Har ett lite/stort problem.Min søster har en x5 3.0d 02 modell, og har vært i Hemsedal i helgen.Søndag kveld når hun skulle starte opp, var bilen helt død, batteriet var flatt,noe rart når hun kjørte 3 timer på fredag kveld.

Fikk starte den med start kabler og kjørt av gårde.etter 45 min så stoppet hun hos en vennine,og bilen startet ikke.Prøvde da også ned startkabler, men ingen ting skjedde!Falken kom, og fikk det heller ikke noe start på bilen.Og nå stusser jeg, fordi han sa at bilen hadde kortsluttet!!!Men radion og sentrallåsen virker.

Hva kan være galt? Og hvorfor skjer det ingen ting når de prøvde annen gang med kabler og startbooster?

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke nye biler med masse elektronikk særdeles følsomme for startkabler? må være riktig størrelse/tykkelse på kabel og ha sånne bokser som hindrer elektronikk-fuck up?

regner vel med at falken sjekka sikringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hovedsikringen hadde gått, så burde ikke radion og sentrallåsen virke? Og kan du starte en bil med kabler, selv om dynamoen er gåen.Fikk jo start på bilen den første gangen.

Ja, falken sjekket sikringer og det som var.

Eneste tull med bilen er at batteriet gikk tomt for 2 år siden, ikke noe før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også i Hemsedal i helgen, var faktisk -27,5 grader kaldt natt til søndag. Mange som hadde starttrøbbel på søndagen ja, deriblandt kameraten min som kjørte LR Disco 2 (hehe).

Men pass på å sjekk frostvæsken før dere drar på fjellet ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...