Gå til innhold

M50B25 Turbomotor


stian329
 Share

Anbefalte innlegg

Noen av dere har vel allerede sett denne:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1029327

Tenkte jeg skulle legge ut litt info og bilder siden det er jeg som har byggd den.

Ble bygd for et 1-1,5år siden. Original innmat, neddreide stempler(CR ca 8,6/8,7:1), gateporta topp. Blokka ble o-ringa og de som kjenner M50 toppakningen vet at den har ovale trykkringer. Sporene ble frest litt for nær slindrene med det resultatet at ringene kom innenfor trykkringene i toppakningen noen områder. O-ringene ble tatt ut og det ble montert en 3-lags mls pakning, limt etter anbefaling fra lokalt motorverksted som hadde frest sporene.

Toppen har originale kammer, nye ventiltettinger, kontrollerte styringer, nyslipte ventiler, 3-vinkels mirakutt på seter samt porting og plansliping.

Blokka er selvfølgelig planslipt, sylindre hona, nye stempelringer, nye veiv- og rådelage samt simmerringer/pakninger. Veiva er polert og balansert, råder justert(liten/stor-ende). Oljeretur er sveisa i bunnpanna, det er også feste til oljetempsensor. Originale(nye) strekkbolter til toppen, ikke ARP-studs.Ny vannpumpe og nytt termostathus i plast(som ikke korroderer).

Ellers av deler følger det med nye grønne Bosch 465cc dyser, ubrukt komplett Haltech E6X(urørt ledningsnett) med 3-kanals tenningsmodul og 3stk dobble coiler, ny Sachs Race Engineering -618(+4-puck sinterlamell) clutch, TIG-sveisa pulssplitt grenrør med T3 flens, intercooler(sveisa av bmwandreas)som er byggd på mål til Rieger-front, T3/T4 hybrid(ca 380-400hk) med porta kompressor- og turbinhus, 2stk Bosch 984-pumper, dump samt en svær ekstern w/g, justerbar btr. Girkasse. Trykkrør må bygges, eksosanlegg må bygges, Haltech må kobles/legges opp ellers er den klar til å startes.

Tror selger vil ha rundt 50k/høystbydende, pris får dere ta med han og tlfnummeret finner dere i linken øverst :wink:

Dette var vel det jeg hadde sånn på sparket, ellers får dere komme med spørsmål som dere føler for :)

Slik så motoren ut når jeg fikk den:

Picture997.jpg

Picture1158.jpg

Picture1200.jpg

Ikke dette grenrøret:

Picture1204.jpg

...men dette:

Bilde016.jpg

Picture1144.jpg

Picture1123.jpg

Picture1169.jpg

Picture1130.jpg

Picture1167.jpg

PC180113.jpg

PB170021.jpg

PB170019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser lett på det ene bildet at stemplene ikke er 86mm, om du er vant til tykkelsen mellom sylinderveggene på std M50/M20B25... :wink:

Som jeg skrev så er sporene frest men ringene ble tatt ut grunnet montering av mls-pakning. Komresjonsforholdet er ikke 8,0:1, jeg tok cc-måling på stemplene når jeg dreide dem så det vet jeg med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det eksisterer ikke flere historier om motoren og derfor har jeg bedt ham om å videresende spørsmål om motoren hit :wink:

Han har ikke lagt en eneste hånd på motoren under byggingen og jeg har fotodokumentasjon av det meste. Motoren har stått i over et år, så det kan være han har glemt ut "detaljer" men det har ikke jeg..

Motoren har stått grunnet uforusette problemer med karosseriet som i utganspunktet skulle brukes, og dertilhørende tap av motivasjon :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner... men er jo ikke bra at han sier info om motoren som ikke stemmer men nå vet jeg iallfall hva som stemmer.selgeren burde jo som sagt vite hva han selger;)

Selger er nok ikke så fryktelig teknisk interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...