opusx Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 skal sette dieselveiv i denne motoren, og skal da gå til annskaffelse av smidde stempel og råder. hvilke firma er anbefalt for dette?
opusx Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Skrevet Mars 7, 2006 takk for det.. men, vet du om noen norske firmaer som driver med dette.. er ikke helt stødig på motorteknisk engelsk og firmaer som driver med balansering av veiv samt innfresing av spor til pianotråd..
propan Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 KRB kan sikkert skaffe. Hvorfor engelsk? http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... 32dd3794af
stian329 Skrevet Mars 7, 2006 Skrevet Mars 7, 2006 og firmaer som driver med innfresing av spor til pianotråd.. Motorverksteder som kan utføre borring bør også kunne o-ringe, det går bare ut på å bytte til "skjær" som er beregnet på o-ringing. Samme verktøyet...
oddis Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 www.motornord.se har litt rimeligere utgaver av smidde stempler/staker. Mahle er vel litt billigere enn CP... Ellers vet jeg at www.stenparnermotor.se skaffer mye rart, til en ganske grei penge. Hovedsaklig Volvo, men har det meste. En tråd fra bilforumet om Stenpartner Motor: http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... light=sten
propan Skrevet Mars 8, 2006 Skrevet Mars 8, 2006 Sten Parner er å anbefale. H-Profil råder m20 130mm til min-6130,- med frakt!(SEK!)
Pedi Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 SPM H-profil råder ble jo diskutert endel på nettet for en stund tilbake, og mange mente at det ikke var bolt on alltid. Brotsjing mått til i begge ender av staken f.eks....
propan Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Har lest en del på forum om de,men konklusjonen er jo å vite hva en gjør når en monterer,ett must alltid er jo å sjekke at klaringene er ok og alt i orden. 98% av tilfellene jeg har lest om har det vært dårlig passform og kjøper har montert de rett på uten å tenke på å måle engang-men tilfellene er kun Volvo. Kun ett tilfelle med BMW stakene deres der lille enden var veldig tight. Brotsje opp da. For å si det sånn så får man vel hva en betaler for. I mine øyne er disse like sterke som Verdi rådene bare ikke fullt så fine å se på og halve prisen,da går det greit å dobbeltsjekke klaringene før jeg monterer tror jeg.
propan Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Har lest en del på forum om de,men konklusjonen er jo å vite hva en gjør når en monterer,ett must alltid er jo å sjekke at klaringene er ok og alt i orden. 98% av tilfellene jeg har lest om har det vært dårlig passform og kjøper har montert de rett på uten å tenke på å måle engang-men tilfellene er kun Volvo. Kun ett tilfelle med BMW stakene deres der lille enden var veldig tight. Brotsje opp da. For å si det sånn så får man vel hva en betaler for. I mine øyne er disse like sterke som Verdi rådene bare ikke fullt så fine å se på og halve prisen,da går det greit å dobbeltsjekke klaringene før jeg monterer tror jeg.
Bmw325turbo Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Måtte Brotsje mine jeg ja, autotrim i trondheim som gjorde det, og han kjøper mye fra spm, og han sa de fleste var sånn.. Men koster ikke så mye det da!
propan Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Nei det er det jeg mener,bedre å betale det enn dobbel pris pr stk råde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå