e30 tic Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 etter at eg brått mistet alt kjølevannet pga en dårlig klamret slange nede på radiatoren er eg redd toppen har fått seg en knekk!surt på nyinnkjøpt bil den ryker blått til tider, tok komp test, helt likt på alle syl: (7.8:1) toppen må selsvgt av og trykktestes evt planes\portes. lurer på hvem som er gunstige å bruke til en slik jobb, de mest kjente navna vet jo å ta seg betalt leste en imponerende tråd fra EBB på gjennomgang av en e30 m3 topp! holder vel til i stavanger. sikkert mange andre og som kan anbefales! i denne sammen hengen lurer eg på hva som er mitt svakeste ledd.. har mistet det meste av dokumentasjonen, så eg vet lite om motoren foreløpig det eg vet: borret 2.3 blokk, nitrert veiv, nye mahle stempel, H-råder, fabrikk ny 2L topp med magnesium ventiler(?) andre fjører løftere,BMW topp pakning.omslipt org 323 kam. 325 dyser og lmm,org tenning. haltech f3 tillegssprut(en stor dyse før gass-spjeld)støpejerns manifoild med ekstern WG. ny kkk27turbo. greedy ic med 3" rør. bilen var bremsa\justert hos v.s motor, med en org cossie ic og mindre rør. hadde da 270hk\420nm på 1bar. er ikke ute etter en ekstrem effekt forhøyning,bilen skal brukes.men lurer på hvor mye det er å hente på seriøs porting osv...mer trykk gir vel bare mer ketchup. begynner å lade på ca2600o\min
e30 tic Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 ja har hatt han i tankene!kan du sende meg kontakt info på pm? har leita rundt litt men finner det ikke.
propan Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Hva gjør at du tror toppen er fucked? Du klarer ikke å måle komp til 7,8:1 ved å kompteste,hvis det er likt på alle sylindre så er jo ikke topp gått.Og ryker det blått er det nok en ring eller tettning som begynner å ta kvelden. Men egentlig mest av alt tror jeg det er Turboen din;)
Gunnar Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Vil anbefale deg å ta deg en tur på www.trim-4-eldre.com/forum.asp og lese litt av det han skriver der før du bestemmer deg for ham eller ikke. F.eks en del av innleggene hans nedover her: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=8392 - og det var bare et tilfeldig eksempel. Det er i hauger og lass av tilsvarende ting der. Han har en tendens til å alltid ha rett, og lager egne tråder bare for å fortelle om hvor fantastisk flink han er. Mulig han ser det som god reklame, jeg gjør ikke..
e30 tic Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Hva gjør at du tror toppen er fucked?Du klarer ikke å måle komp til 7,8:1 ved å kompteste,hvis det er likt på alle sylindre så er jo ikke topp gått.Og ryker det blått er det nok en ring eller tettning som begynner å ta kvelden. Men egentlig mest av alt tror jeg det er Turboen din;) man frykter jo ofte det verste den ble ganske varm i det det skjedde.den mista alt vannet på veldig kort tid, har tenkt tanken på o-ring el ventiltetning?som ikke har tolt varmen!de bør ikke være slitt, har gått ca 5000 etter bygging., bilen gikk normalt etterpå og holdt seg fin på tempen,hadde av toppdekselet, var rent og pent der!men olje på fyllingsdekselet hadde litt hvit "gugge". angående turbo har eg ikke sjekket innsuget osv enda, men har liten tro på det er den, er ny bytte turbo fra GIK. vet at man ikke klarer å måle så nøyaktig komp, men det var den kompen bilen ble bygd for å ha..det var minimale forskjeller på hver syl, så eg har nok samme kompen som da den ble bygd heldigvis.
BMW_Racing Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Ang. EBB så kan jeg si at han er å annbefale. Har nettopp fått EBB til å porte planslipe o.s.v. Kan ikke si noe om resultate enda pga. at motoren ikke er montert i bilen enda. Men han er ganske rimelig.
e30 tic Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 Vil anbefale deg å ta deg en tur på www.trim-4-eldre.com/forum.asp og lese litt av det han skriver der før du bestemmer deg for ham eller ikke. F.eks en del av innleggene hans nedover her: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=8392 - og det var bare et tilfeldig eksempel. Det er i hauger og lass av tilsvarende ting der. Han har en tendens til å alltid ha rett, og lager egne tråder bare for å fortelle om hvor fantastisk flink han er. Mulig han ser det som god reklame, jeg gjør ikke.. ja eg har lagt merke til det eg også! men i det minste er jo det som blir sagt dokumentert, som i dette bmw tilfellet: http://www.evo.no/index.php?name=PNphpB ... hlight=bmw et til: http://www.evo.no/index.php?name=PNphpB ... hlight=ebb men skal ikke uttale meg på andres vegne, har ikkje hatt noe med fyren å gjør! er vel andre som har folk å anbefale også. til slutt spiller jo prisen en viktig rolle..vet ikke hvordan ebb er..
Viko Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 @Gunnar..... Selfølegeleg reklamerer han det er jo det folk tjener penger på i dag, firma som reklamerer for ka tjenester dei kan tilby osv.. Erik (EBB) er en meget hyggeleg og meget dyktig kar, får til det meste og har dritte mangen kjente motortrimmere på østlandet ut, uten at eg nevner mer.. Han har plukket motorrt og sett innvendig mye feil som er blitt gjort og dokumentert dette i form av foto, tekst, flowbenk osv. Sett mye av arbeidet han har gjort og resultatet av det.. Så eg kan varmt anbefale han til jobber. - Dyktig - Rask - Billig
e30 tic Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Skrevet Mars 9, 2006 @Gunnar.....Selfølegeleg reklamerer han det er jo det folk tjener penger på i dag, firma som reklamerer for ka tjenester dei kan tilby osv.. Erik (EBB) er en meget hyggeleg og meget dyktig kar, får til det meste og har dritte mangen kjente motortrimmere på østlandet ut, uten at eg nevner mer.. Han har plukket motorrt og sett innvendig mye feil som er blitt gjort og dokumentert dette i form av foto, tekst, flowbenk osv. Sett mye av arbeidet han har gjort og resultatet av det.. Så eg kan varmt anbefale han til jobber. - Dyktig - Rask - Billig ja har lest litt om det:) hehe. ebb tar vel dette på kvelstid..er ikke en fast jobb.? trur eg går for han, om eg i verste fall må av med toppen. holder jo til i nærheten også!
Viko Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Trur eg går for han, om eg i verste fall må av med toppen. holder jo til i nærheten også! Der gjør du eit riktig valg..
stian329 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Jeg har hatt mye med EBB å gjøre, og kan bare si at en slik ressurs ville jeg aldri vært foruten. Var innom hos han i dag senest, er innom ganske ofte i og med at han bor bare et par kilometer fra meg. Reklame tror jeg ikke han trenger, han lever godt og vel så det på ryktet sitt. Er allerede ekstremt overarbeidet,han søker ikke akkurat etter arbeid nei.. Han liker å provosere for å se om folk biter på, og det gjør de jo veldig ofte Dog er det svært få som klarer å argumentere mot han når det gjelder motortekniske spørsmål. Når man blir kjent med ham er han en veldig trivelig og omgjengelig kar.
Betakaroten Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 nå skal jeg være slem og snike inn et lite spørsmål. Hva er porting? Beklager at jeg sniker inn spørsmålet her. Men jeg følte at det kanskje ikke var verdt å lage en ny tråd for dette
stian329 Skrevet Mars 9, 2006 Skrevet Mars 9, 2006 Hva er porting? Mekanisk bearbeiding av kanaler og forbrenningsrom for økt luftstrømning=mer/bedre effekt.
e30 tic Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 noen som har noen tanker på hvilken effekt økning eg kan rekne med vis feks EBB får ta seg ut!?sånn ca. eller er det andre ting som bør gjøres først, er lysten på tanken med å bygge nytt grenrør!den manifoilden eg bruker nå gir også idiot plassering av kompressorhuset. den ligger tett inntil rammevangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå