Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min starter ikke.

Virker på meg som det er batteriet. Vrir om nøkkelen, så sier det bare "tikk-tikk-tikk...". Samtidig blinker det i instrumentene ++.

Ting som kanskje kan spille inn: Hatt bilen på service idag. Funket fint da jeg kjørte derfra. Vasket bilen, hjem i oppvarmet garasje, vasket den innvendig mens radioen stod på i 30-45 min.

Noen som har noen idé? :-k

Skrevet

Hmmm... Ja. Må være batteriet. Håper jeg. Kanskje de har hørt på radio da den var på service også... :lol:

Interiørlyset blir svakere et øyeblikk når jeg lukker døra (ruta går opp), samme skjer når jeg låser. Ja det er batteriet.

En kammerat kommer med startkabler imorgen tidlig. (Har ikke mulighet til å lade her og nå...)

Om jeg får start på den da, burde jeg vel kjøre en tur for at det skal lade seg opp igjen. Hvor lang tid snakker vi da da ca?

Skrevet

Ville fått en lading på batteriet, og helst en sjekk i samme slengen. Å la batteriet (som gjerne ikke er av nyeste dato) gå fra tomt til kun lading fra bil er aldri godt nok i lengden.

Lurer litt på om den bilen din er såpass ny at den kanskje bør ha overspenningsvern i startkablene også, for å ikke risikere elektronikken din. Dette vet andre bedre enn meg, som er litt mer oppe å går på E46...

Skrevet

Brukte startkabler til morgen idag. Startet med en gang. Dro innom Autozentrum og han sa det kunne være nok bare å ha på radioen i 15 min... Dette var på verkstedet og han hadde samme bil selv. Så da stemmer vel det. Han sa også at det var bare å kjøre en liten tur for å få ladet det opp igjen.

Så nå er den gullende god, og maler så fint med den nye oljen... :D

Skrevet

Ja, har hatt på radio/CD i flere timer før jeg. Synes det hørtes merkelig ut jeg også. Han pratet noe om at når tenningen stod på, var bilen ute av hvilemodus og mange ting brukte strøm som man ikke tenker over.

Skrevet
Hva mener du med "acc. posisjon"?

Har alltid tenningen på første hakk jeg.

Trur han meiner første hakket, sånn at kun radioen er på :)

Stemmer det, på eldre biler ihvertfall står det ACC-->ON--->START

Skrevet

tyder så absolutt på dårlig batteri!!litt OT: i sommerbilen har eg nytt optima rødtopp batteri, spilleren står ofte på et døgn, har glemt lysa en gang(park, og kjørelys bak) fra 2100 til 1200 dagen etter, og har enda ikkje hatt lader på batteriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...