Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det samme har skjedd her i Norge, jeg husker det var en kar på MC (var stor artikkel i media) som hadde blitt anklaget for å kjøre i 150km/t i en 80 sone. Han nektet, målte opp strekningen og fikk tak på eksperter og enden på visa var noe sånt som at han aldri i verden kunne ha aksellerert så mye på så kort avstand. Synd jeg ikke fant den artikkelen, begynner å bli en stund siden..

Men jeg har bare lyst til å dra fram dette utdraget fra artikkelen:

Enligt den klockande polismannen skulle Philip kört i 97 km/tim, 27 kilometer över den tillåtna hastigheten. I böter innebär det 1600 kronor och risk för indraget körkort.

Jeg kjørte selv i 28km/t over i 80 sone og fikk 6500kr.

Her snakker vi atpåtil _50_ sone, og 1600kr!! :shock:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.... :roll:

Skrevet

Bøtene i Sverige er billigere men der tar de lappen din tidligere enn i Norge. I norge er grensen 36 km/t over 70 sone, mens i Sverige er det bare 31 km/t.

Skrevet

vet ikke helt hva som smeller mest,flere tusen i bot eller å miste lappen en stund....for min del synes det er mye surere å få stor bot en å miste lappen...

Skrevet
vet ikke helt hva som smeller mest,flere tusen i bot eller å miste lappen en stund....for min del synes det er mye surere å få stor bot en å miste lappen...

Man får vel oftest en saftig bot i tillegg når man mister lappen....

Skrevet
jeg hadde heller betalt 50.000 i bot en å miste lappen så jeg måtte kjøre opp på nytt...

Helt enig faktisk. Da jeg var i retten og mistet lappen slik at jeg måtte kjre opp igjen sa jeg at jeg kunne godta en bot på 20-30k. For det koster meg mindre enn å miste lappen.

Skrevet
Liker ikke fotobokser, laserkontroll eller radar :? La meg kjøre i fred sier nå jeg 8)

går det an å kjøre i ro og fred med en 325 a :D

Skrevet

Dette bare viser at visst du er usikker og mener du ikke har kjørt så fort så IKKE skriv under på noe!!

Da har du muligheten til å få sjekka det opp.

Å husk visst du blir tatt i laser har du rett på å få se målingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...