Kjetil Sømme Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 Dette er i Sverige, men de bruker samme måleutstyret som i Norge. Men i norge er man ikke pålagt å ha videokamera koblet til måleutstyret. Mon tro om denne karen hadde sluppet fri hvis det ikke var blitt tatt opp på video. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,790600,00.html Noen som vet om noe slikt har skjedd i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_CoZm|C_ Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 har ikkje konkrete bevis for at de har skjedd..... MEN det skulle ikkje forundre meg ein prikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 Noe av det samme har skjedd her i Norge, jeg husker det var en kar på MC (var stor artikkel i media) som hadde blitt anklaget for å kjøre i 150km/t i en 80 sone. Han nektet, målte opp strekningen og fikk tak på eksperter og enden på visa var noe sånt som at han aldri i verden kunne ha aksellerert så mye på så kort avstand. Synd jeg ikke fant den artikkelen, begynner å bli en stund siden.. Men jeg har bare lyst til å dra fram dette utdraget fra artikkelen: Enligt den klockande polismannen skulle Philip kört i 97 km/tim, 27 kilometer över den tillåtna hastigheten. I böter innebär det 1600 kronor och risk för indraget körkort. Jeg kjørte selv i 28km/t over i 80 sone og fikk 6500kr. Her snakker vi atpåtil _50_ sone, og 1600kr!! Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 Bøtene i Sverige er billigere men der tar de lappen din tidligere enn i Norge. I norge er grensen 36 km/t over 70 sone, mens i Sverige er det bare 31 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 vet ikke helt hva som smeller mest,flere tusen i bot eller å miste lappen en stund....for min del synes det er mye surere å få stor bot en å miste lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 jeg hadde heller betalt 50.000 i bot en å miste lappen så jeg måtte kjøre opp på nytt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 vet ikke helt hva som smeller mest,flere tusen i bot eller å miste lappen en stund....for min del synes det er mye surere å få stor bot en å miste lappen... Man får vel oftest en saftig bot i tillegg når man mister lappen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 Jeg kjørte selv i 28km/t over i 80 sone og fikk 6500kr. Her snakker vi atpåtil _50_ sone, og 1600kr!! 70-sone var det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 jeg hadde heller betalt 50.000 i bot en å miste lappen så jeg måtte kjøre opp på nytt... Helt enig faktisk. Da jeg var i retten og mistet lappen slik at jeg måtte kjre opp igjen sa jeg at jeg kunne godta en bot på 20-30k. For det koster meg mindre enn å miste lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 Liker ikke fotobokser, laserkontroll eller radar La meg kjøre i fred sier nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Liker ikke fotobokser, laserkontroll eller radar La meg kjøre i fred sier nå jeg går det an å kjøre i ro og fred med en 325 a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Mars 11, 2006 Share Skrevet Mars 11, 2006 Dette bare viser at visst du er usikker og mener du ikke har kjørt så fort så IKKE skriv under på noe!! Da har du muligheten til å få sjekka det opp. Å husk visst du blir tatt i laser har du rett på å få se målingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå