Gå til innhold

ABS- og ASC-lys i dashbord...

Bjørn 320
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde hatt bilen ståande inne eit par dagar og starta oppatt i dag...då lyste ABS-lyset i tillegg til det som blinkar når ASC jobbar eller lyser når det er avskrudd. Forsvant etter at eg hadde køyrt ca. 100 meter...

Bør eg sjekke opp dette nærmare eller er det ingenting å bry seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedvarer det utover våren, ville jeg sjekket det nærmere.

Nå om dagen er det mange sensorer og kontaktpunkter som kan lede dårlig pga. at det faktisk er vinter.

Kondens kan legge seg på elektronikken og derfor lage dårlig kontakt i kortere tidsrom, både i vannform og som is.

Derfor kan det hende problemet vil gi seg fulstendig etter at vinteren er over og det blir såpass varmt at det rekker å fordunste fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBG.E30: Tusen takk for svar! :)

Men no kom det etter at bilen hadde stått inne i oppvarma garasje (rundt 20 grader..) i over eit døgn...har aldri opplevd det før.

Menmen, det forsvann etter eit lite øyeblikk så får satse på det held seg vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min begynte også å lyse en dag... fikk besked om at det mest sansynlig var pga vær forholdene.. det var da det var +5 den ene dagen å -15 den andre... så det kan jo rett å slett være FORDI du satt den inn i oppvarmet garasje. etter å ha vært ute i kanskje -10 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, no lyser lampane heile tid! Fleire som trur det kan vere sensorane? Kor mange er det av disse? Ein framme og ein bak eller to framme og bak?

Nå har ikke jeg BMW at the moment, men på min Accord så lyste ABS'n helt til jeg rengjorde sporene på ABS-hjulet (eller hva det enn nå heter). Det hadde lagt seg mye dritt som over en stund hadde fått herda seg fast. Brukte bare en stålbørste til å grave dem frem igjen, og vips så var det i orden. :D

Som sagt, vet ikke hvordan ordning BMW har akkurat her, men går sterkt ut ifra at det er noe alá det samme. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...