Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på om BMW svetter mere enn andre biler. Tror folk som liker feks BMW er mere entusiastiske i bilholdet, og legger merke til sånne feil lettere.

Har sett flere jappser som svetter også, men ser ikke ut til att de som har de bilene bryr seg noe spess 8) Dette er bare synsing fra min side 8)

Skrevet

Jobber på verksted selv, og de aller fleste biler svetter olje.. Samme hvilket merke det er.

Virker også på meg som om folk som har litt dyrere biler; BMW, Mercedes, Audi, Volvo ol. bryr seg mer om bilene enn de som har andre biler. Og her må jeg si BMW skiller seg best ut..

Må også legge til at det kan jo ha noe med hvordan biler blir kjørt :wink: Føler BMW har en tendens til å bli litt mer hardkjørt enn f.eks Mercedes..

Skrevet

For meg er jo BMW kongebilen ! :D Alt ved den er bare helt konge ; kjøreegenskaper, komfort, aksellerasjon, lyd etc.. Men jeg har jo en 12 år gammel Honda jeg også, som jeg bare driter i og kjører som en idiot med og den svetter ikke i det hele tatt. Jeg mener det etter å ha sammenlignet begge bilene og tre andre BMW'er som mine arbeidskollegaer har. Alle BMW'ene svetter litt olje... Lurte på om det er en god grunn til det eller om det er feil fra fabrikken.

Jeg har sett værre svetting, det har jeg. Men dette var fra en diger diesel i et skip. Denne svettet en liter i uken og vi bare samlet olja og hev den oppi igjen. Og jeg vet at svære motorer som er litt eldre , skal svætte.

Skrevet

Hvis du synes Bmw svetter mer enn de fleste biler, så burde du ta deg en titt under en Ford/Opel fra midten av 90'tallet. :lol: Off, tror vi anmerker oljelekasje på nesten alle Forder og Opeler vi får inn.

Mens Bmw vil jeg si er noen av de bedre bilene(som sagt tidligere er nok Bmw en mer utsatt bil for hardkjøring, så man får inn litt oljelekasjer på dem også), men ingen slår toyota motorer av litt nyere årgang. Meget sjeldent man ser svetting fra dem. Det er nå ihvertfall min oppfatning :)

Skrevet

Min bmw 728i fra 1979 svetter ikke en dråpe olje! Og de eneste pakninger som har blitt skiftet, er toppakning, og alle pakningene oppover i motoren, som ble skiftet for ett par år siden da toppakningen røyk!

(kanskje litt av grunnen er at det var den rikeste mannen i hele tromsø som importerte den til norge da den var ny, og siden har den bare vært kjørt av gamle/voksne folk, sett bort i fra de 2-3 siste årene, hvor den ble omgdomskjørt litt av broren min, før jeg overtok den, og nå skal restaurere den.. :roll: )

Men selv om den for det meste har vært kjørt av gamle folk, så er jo tross alt alderen på bilen der, samt de 250 000km`trene den har trillet der!

Dette med at folk flest innbiller seg at de svetter mere olje enn andre biler er at BMW som regel blir kjørt av ungdomer, eller folk som gjerne tråkker litt på gassen, samt at de oftere blir undersøkt, osv..

Tror ikke de svetter mere enn vanlige biler! Heller mindre!

Dette med om bilene svetter eller ikke, kommer fullstendig ann på bruken! :wink:

Skrevet

Jeg er en gammal ungdom, dvs. jeg kjører med måte. :wink:

Min 318 har aldri fått skikkelig juling av meg. Pleier svært få ganger å komme over 3500 o/min. Vanligvis skifter jeg mellom girene ved 2500 til 3000 o/min, og cruiser aldri mer enn 2500 o/min. Dette er noe som jeg er nøye med, fordi jeg syntes råning er litt harry :lol: . Men noen få ganger frister det med litt moro selvfølgelig og ikke minst med en BMW; dog innenfor rimelighetens grenser.

Det er jo bare ok at BMW maskiner trenger mer oppmerksomhet når det gjelder slike ting. For meg minner det bare på om at vi har med ekte maskiner å gjøre. :D

Skrevet

Så lenge motoren er god og varm, og oljenivå osv er gunstig, har bare motoren godt av å få litt pådrag iblant. Hvis ikke vil jeg påstå du daukjører bilen din. Vet ikke hvordan E46 318i er, men min E36 318is trenger litt turtall for å trives iaf :)

Skrevet
Jeg er en gammal ungdom, dvs. jeg kjører med måte. :wink:

Min 318 har aldri fått skikkelig juling av meg. Pleier svært få ganger å komme over 3500 o/min. Vanligvis skifter jeg mellom girene ved 2500 til 30000 o/min, og cruiser aldri mer enn 2500 o/min. Dette er noe som jeg er nøye med, fordi jeg syntes råning er litt harry :lol: . Men noen få ganger frister det med litt moro selvfølgelig og ikke minst med en BMW; dog innenfor rimelighetens grenser.

Det er jo bare ok at BMW maskiner trenger mer oppmerksomhet når det gjelder slike ting. For meg minner det bare på om at vi har med ekte maskiner å gjøre. :D

så mye rpm får ikke jeg med sekser. :)

Skrevet
Så lenge motoren er god og varm, og oljenivå osv er gunstig, har bare motoren godt av å få litt pådrag iblant. Hvis ikke vil jeg påstå du daukjører bilen din. Vet ikke hvordan E46 318i er, men min E36 318is trenger litt turtall for å trives iaf :)

Enig med deg at motorer har godt av litt pådrag av og til. Men man må merke seg at høyere turtall betyr høyere slitasje. Dette spesielt på motorer med relativt høye dreiemomenter slik som våre. Det er vel en grunn til at fabrikken har satt rødlinjen der den er på turtalltelleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...