Gå til innhold

Årsavgift på biler du har stående uten skilt?

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

Trur du har misforstått spørsmålet mitt. Veit at det er halv årsavgift fra juli og utover. Men spm mitt er: må man betale årsavgift på en bil man har stående uten skilter? Må man betale noen som helst avgifter?

Men man må vel ha betalt årsavgift for siste året dersom man skal få igjen vrakpanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse-hvis skiltene er levert inn ETTER 31.12 må man betale årsavgift når den kommer,man kan så få refundert 50% i juli,men dette må du si fra om selv tenker jeg-vet ikke om det er noe automatikk i det. Evtuelt må man levere bilen til godkjent oppsamlingsplass(les Hogger`n)innen 15/3 for å slippe å betale årsavgift.

Men lever du FØR 31.12 vil du slippe å betale og du trenger ikke betale for å ha delebilen din stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde en gammel e21 en gang jeg hadde som bruksbil,jeg parkerte den å tok av forsikring etc,men leverte ikke skiltene ved en glipp,men fikk aldri noe lapp fra tilsynet ang avskiltning etc,jeg hadde bilen i tre år sånn,flyttet den en gang iblant og ble stoppa en gang,jeg dret jo i det da den skulle hogges allikavel,de sjekka opp fører kort og vognkort-kom tilbake og sa alt var ok,men burde kjøpe meg ny bil-hæ tenkte jeg.

Leverte skiltene etterhvert og det viste seg når jeg skulle levere skiltene at de var levert i hokksund for 3,5 år sia,jeg sto jo med skiltene i handa så det var jo feil da.Så det er nok en tastefeil i forbindelse med ett annet skiltnr som var årsak.

Kunne i prinsippet kjørt bilen lenge uten eu og årsavgift betalt og ikke tenke på det,men var jo uten forsikring også da-så hadde det smelt så hadde jeg sliti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med at du er unntaket?

Jeg skal kjøre ford en til dn 17/3 før jeg hiver den. Og jeg slipper å betale årsavgift. :D

Ja, jeg jobber hos en oppsamlingsplass. Så da er det muli å si at skiltene ble levert inn hos hos den 15. Mens jeg levere de inn den 17.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at dere hadde biler stående med skilt på, og slapp unna årsavgifta var kanskje fordi bilene var veteran elle noe da?? :?

Nå vet riktignok ikke jeg alderen på bilene til dere med "unntak av regelen"..

Men man betaler vel ikke årsavgift på veteranbiler, eller er det veiavgift jeg snakker om nå?? :?

Rett meg hvis jeg har gått litt i surr her! :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...