Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nåken som har nåke tips og ting og huske på for at eg kan gjer jobben litt kjappere og lettere for meg selv? hvordan er registeret på desse motorene? bilder? har skiftet ein del topper med tiden så er ikke blank på området men er på jakt etter lure triks å tips:)

Skrevet

det er en 3,5 liter jah. har fått av innsug å slikt nå. er ikke så godt å låse kam visst eg må av med tettningene. men er det merket godt på registeret?

Skrevet
har også hørt at desse toppene har lett for å sprekke. vil eg merke det på om det er vann i oljen ? skjer dette ofte?

Vil ikke tru at det er noe som skjer hver dag men det KAN skje iom at det er aluminium. Om det er vann i olja vil du se det på undersida av toppdeksel og på peilepinnen i form av en tykk hvit grøt.... Det er vel ikke verdens enkleste jobb å demonterer/montere topp på disse da den er to delt med kammene og løfterne i øverste delen og strekkbolter og ventiler i den nederste delen... Men uansett, lykke til... :wink:

Skrevet

det var verken olje i kjølevannet eller vann i sumpen. så satser på det har gått bra. med mye kaffi å nøyaktighet skal eg nok klare få dette til:) bilen må jo seff på veien igjen.

Skrevet

Hvor langt er denne motoren gått?

Du er vel klar over att registerkjedet er ett svakt punkt på disse motorene?

Er anbefalt og bytte dette på ca.150000km.

Og da er det anbefalt og bygge om til duplex kjede og det holder motorens levetid vil jeg tro.

Skrevet

km er uvisst i og meg den står i en e30 men sylindrer er strøkne uten slipekant og ingen oljemerker rundt ventiler som pleier komme når motorene er kjørt et stykke. så denne motoren er nok ikke rulla 150 k enda men skal seff skifte relativt kjapt. takker for all respons:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...